NASA a publicat o imagine a Galaxiei Roată de Car, aflată la aproximativ 500 de milioane de ani depărtare de Pământ. Imaginea spectaculoasă a fost făcută cu ajutorul telescopului spațial James Webb, care recent a mai făcut și alte fotografii impresionante.

Imaginea dezvăluită acum arată noi detalii din galaxie. Cu ajutorul tehnologiei cu infraroșu a telescopului, claritatea imaginii este fără precedent, a transmis agenția spațială americană.

În fotografie se pot distinge și alte două galaxii mai mici şi multe altele pe fundal. Oamenii de știință spun că acum au o nouă perspectivă asupra modului în care galaxia Roată de Car s-a schimbat de-a lungul miliardelor de ani.

Descoperită în 1941

Galaxia Roata de Car a fost observată pentru prima oară de un astronom elveţiano-american, în 1941.

La fel ca în cazul Căii Lactee, astronomii cred că galaxia Roata de Car a fost iniţial o galaxie într-o formă de spirală. Dar, în urma unei coliziuni cu o altă galaxie, mai mică, s-a ajuns la forma de astăzi – de roată de căruţă.

Ultimele imagini ale galaxiei au fost dezvăluite în 2018, captate cu ajutorul telescopului Hubble, însă la o calitate mult mai redusă.

Cu o investiţie de 10 miliarde de dolari, telescopul James Webb este cel mai performant telescop lansat în spațiu și a fost creat printr-o colaborare între NASA, Agenţia Spaţială Europeană şi Agenţia Spaţială Canadiană, fiind lansat pe 25 decembrie 2021, iar acum se află la 1,5 milioane de kilometri de Pământ.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!