Noua linie de tramvai Calea Aradului - Cantemir, amenajată de-a lungul pârâului Peţa, ar putea fi terminată până la sfârşitul acestui an.

"Realizat în proporţie de 80%"

Potrivit primarului Florin Birta, lucrările se apropie de finalizare. "Extinderea liniei de tramvai şi realizarea legăturii în zona Calea Aradului şi strada Dimitrie Cantemir este realizată în proporţie de 80%", a spus edilul. 

Până în prezent, constructorii au realizat calea de rulare pe străzile Făgăraşului, Ceyrat, Atelierelor şi Salca, precum şi în intersecţiile străzilor Primăriei, Decebal şi Calea Aradului, respectiv Aviatorilor cu Calea Aradului.

În plus, executanţii au montat stâlpii de susţinere pe străzile Calea Aradului, Făgăraşului, Ceyrat, precum şi în depoul OTL.

Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, în prezent se lucrează la montarea liniei de tramvai la intersecţia străzii Salca cu strada Dimitrie Cantemir şi pe podul de peste Peţa din strada Dimitrie Cantemir.

Finalizare până la sfârşitul lui 2021

În paralel au loc au lucrări de înierbare şi amenajare a irigaţiilor viitorului gazon dintre liniile de tramvai şi se pregăteşte instalarea a două staţii de redresare pentru alimentarea cu energie electrică precum şi montarea adăposturilor din staţiile de tramvai.

"Termenul de finalizare al lucrărilor este luna decembrie 2021 şi estimăm că acestea vor fi în grafic, iar linia va fi finalizată până la termenul stabilit conform contractului", a declarat primarul, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă în teren, la care a luat parte și directorul ADR Nord-Vest, Marcel Boloș (foto jos).

Chiar dacă şantierul se va închide înainte de sfârşitul acestui an, tramvaiele îşi vor relua circulaţia pe bulevardul Dimitrie Cantemir, în prezent întreruptă, doar provizoriu, având în vedere că în zona pieţelor Cetate şi Emanuil Gojdu se vor desfăşura lucrări de amenajare a viitoarelor pasaje.

Lucrările de amenajare a 3,8 kilometri de linie dublă de tramvai înierbată care va lega zona Calea Aradului de strada Dimitrie Cantemir, de-a lungul pârâului Peţa, sunt finanţate din fonduri europene şi au fost atribuite prin licitaţie unei asocieri din care fac parte firmele Mari-Vila, Abed Nego şi Aquacons pentru suma de 69,1 milioane lei.