Cu începere de duminică, 2 martie, încă o companie din România va conecta Oradea de București.

AnimaWings, care se descrie drept o companie smart-cost, avea în plan deschiderea acestei rute încă de anul trecut, dar a amânat operațiunile din cauza livrărilor de aeronave Airbus 220, unice pe piața autohtonă a transporturilor aeriene, care îi pot asigura cheltuieli cu aproximativ o treime sub cele ale concurenților de la Tarom și HiSky.

38 euro dus, sub 30 întors

Pe site-ul companiei românești AnimaWings, dar și pe ale unor intermediari specializați, pot fi rezervate deja biletele pentru cursa Oradea – București de duminică, 2 martie, cu decolare la ora 8.45 și aterizare în Capitală la ora 9.45.

De notat că aeronava va sosi pe aeroportul orădean din București la ora 8.00, decolarea fiind programată de pe Otopeni la ora 7.00.

Un bilet pentru un adult costă, joi, 38 de euro, iar pentru întoarcerea din București pe data de 4 martie, marți, 29.99 euro.

Cursele AnimaWings pe ruta Oradea – București vor fi operate cu frecvență de trei zboruri pe săptămână, în zilele de marți, joi și duminică, orarul fiind cel menționat mai sus.

Cu cheltuieli reduse

AnimaWings va asigura ruta cu aeronave Airbus 220, unice pe piața autohtonă, care îi pot oferi proprietarului avantaje competitive comparativ cu celelalte companii care operează această rută, Tarom și HiSky.

Aeronavele Airbus sunt foarte moderne și mai ușoare decât celelalte din clasa sa, astfel că au un consum mai mic de carburant și, în plus, companiile care le dețin achită taxe de decolare-aterizare mai mici cu circa 35%.

Cabinele sunt configurate cu o capacitate de 140-148 locuri, cu doar 5 scaune pe rând (nu 6, cum au companiile low-cost), fapt care asigură pasagerilor, evident, un confort sporit.

Alte destinații

Pe lângă cursele de București, pe site-ul AnimaWings mai sunt disponibile și alte destinații cu plecare de la Oradea: Paris (Franța), Dubai (Emiratele Arabe Unite) și Larnaca (Cipru). Acestea nu sunt însă zboruri directe, ci cu escale.

De exemplu, un călător care optează pentru un zbor Oradea-Paris, programat în fiecare duminică, va decola la 8.45 spre București, de unde va porni spre Aeroportul Internațional Charles de Gaulle la ora 11. În total, călătoria va dura 5 ore și 25 de minute, iar prețul afișat acum este de 145 de euro.

Pentru destinațiile Dubai și Larnaca, site-ul companiei nu oferă încă posibilitatea rezervării, așadar nu se știu nici detalii privind costuri sau orar.

În schimb, AnimaWings va avea din iunie zboruri directe Oradea-Heraklion (Grecia), în fiecare marți, cu ora plecării 11.40 și aterizare în țara elenă la ora 13.55.

Prețul unei călătorii este, conform datelor afișate acum pe site-ul companiei, de 120 de euro, iar întoarcerea, o săptămână mai târziu, cu 10 euro mai scump.

Smart-cost

Anul trecut, unul dintre proprietarii companiei, Marius Pandel, a subliniat la Oradea că AnimaWings „nu dorește să concureze pe piața low-cost”, descriind compania ca „o companie smart-cost, cu servicii mai bune, personal calificat, zboruri spre aeroporturi principale, nu secundare, și nu în ultimul rând prețuri corecte”.

Compania, deținută la rându-i de agenția Christian Tour, a avut încă de anul trecut planul de a deschide ruta Oradea – București, însă l-a amânat pentru această primăvară din cauza întârzierilor în livrarea celor 12 aeronave Airbus 220 pe care le comandase.

Anul trecut, reprezentanții AnimaWings arătau la Oradea că această companie intenționează să introducă și un serviciu de abonamente, dedicat firmelor și instituțiilor ai căror angajați călătoresc frecvent în Capitală, așa încât aceștia vor putea efectua un anumit număr de zboruri în condiții tarifare avantajoase, ce vor fi anunțate pe site-ul operatorului.

Pariu pe Oradea

Cristian Pandel explica și el anul trecut, tot la Oradea, că AnimaWings „pariază” pe Oradea, chiar dacă este un oraș mai mic decât Cluj sau Iași, datorită dinamismului dezvoltării economice locale.

„Oradea am ales-o pentru că am văzut ce ați făcut și faceți aici. După părerea mea, conducerea din Oradea, din Bihor, cu Bolojan, cu primarul, este o echipă de manageri, nu o echipă politică. Vedem cu toții că Oradea înflorește și va fi o destinație turistică, dar pe de altă parte nu are încă o conectivitate aeriană. Voi ați făcut un proiect de oraș și de județ, noi vrem să facem un proiect pentru toată țara, să unim regiunile cele mai importante”, a spus el.

De notat, de asemenea, că spre deosebire de zborurile HiSky către București și LOT către Varșovia, cursele AnimaWings nu sunt subvenționate de autoritățile locale.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!