1962. Asfaltări prin muncă "voluntară"
La jumătatea secolului trecut, Oradea era în creştere, ceea ce a generat nevoia de amenajare a noi străzi, în timp ce şi cele vechi aveau nevoie de modernizare. Din aceste motive, în 1962 Comitetul executiv al Sfatului Popular Orăşenesc a împărţit urbea în patru sectoare şi a înfiinţat un comandament de coordonare a activităţii de amenajare a străzilor, cu aportul localnicilor.
Presa locală arăta că, în acel moment, oraşul era "printre ultimele în ţară" la asfaltarea străzilor, iar majoritatea arterelor din cartierele mărginaşe nu erau nici măcar pavate. Prin urmare, întreprinderilor le-au fost repartizate pachete de străzi unde să lucreze cu angajaţii proprii şi cu Trustul de Construcţii, pentru început distribuindu-se 4.000 mc de balast pentru pavarea unor drumuri din cartierele Ioşia şi Ecaterina (azi capătul vestic al străzii Aluminei).
Planul de modernizare a străzilor pentru 1962 însuma 3,5 milioane lei, pentru pavarea unor drumuri cu bolovani de râu, asfaltare sau aplicarea de mortar asfaltic peste pavajul existent. Au fost amenajate străzi din zona Parcului 23 August (azi 1 Decembrie), Magheru, Proletarilor (Ştefan cel Mare), în timp ce altele au rămas până în iarnă cu săpături, din cauza lucrărilor la reţele.
2024. Bulevarde înnoite
După mai bine de 60 de ani, numărul străzilor din oraş a ajuns la 935, dar o cincime dintre ele nu sunt amenajate sau sunt doar presărate cu pietriş, existând încă şi unele străzi vechi care necesită modernizare.
În anul curent, până în noiembrie, Primăria a emis autorizaţii pentru modernizarea a 28 de străzi, iar în 2023 au fost 29 de asemenea acte, fiind vorba de artere din centrul oraşului şi din cartiere precum Grigorescu, Tineretului, Ioşia ori zonele de deal.
Lucrările se efectuează prin Direcţia Tehnică, cu firme de construcţii alese în urma unor licitaţii sau prin contractele multianuale de întreţinere de străzi, şi se referă în principiu la amenajarea carosabilului şi a trotuarelor, a scurgerii apelor pluviale şi a zonelor verzi. În unele cazuri, însă, contractele prevăd doar reasfaltări sau simple peticiri ale asfaltului distrus.
În paralel cu aceste lucrări de întreţinere sau modernizare, unele străzi sunt refăcute în sens mai larg, inclusiv prin înlocuirea stâlpilor, îngroparea cablurilor suspendate, schimbarea capacelor de canal şi a semafoarelor, cum a fost cazul bulevardelor Cantemir şi Decebal, a străzii Nufărului şi a Căii Aradului.