Prima zi a anului şcolar a început fără ambuteiaje şi claxoane în centrul Oradiei. În Piaţa Emanuil Gojdu, unde circulaţia tramvaielor a pornit după o pauză de un an, s-a circulat în condiţii de şantier, dar fără blocaje. 

Fără staţie la Piaţa Mare

„Circulaţia tramvaielor a fost reluată la prima oră a zilei. Avem în trafic 40 de garnituri, iar vatmanii ne-au transmis că se circulă fără probleme deosebite", a declarat pentru BIHOREANUL directorul OTL, Adrian Revnic.

Viteza de reacţie a constructorilor care au refăcut linia de tramvai în weekend a surprins inclusiv muncitorii de la pasaje. „Când naiba au reuşit să pună linia la loc? Vineri pe aici era drum bătătorit...", s-a mirat un muncitor înainte de a intra în şantier la capătul Parcului 1 Decembrie.

De altfel, pentru a face posibilă reluarea circulației tramvaielor angajații OTL au lucrat non-stop întreg weekendul.

Duminică noaptea, spre exemplu, echipele de intervenție montau încă firul de contact și făceau ultimele verificări pe calea de rulare.

„30 de oameni au făcut toată noaptea ultimele pregătiri pentru ca tramvaiul să poată porni la prima oră a dimineții”, a spus Revnic.

Luni dimineața, călătorii au avut și nemulțumiri. „Nu se poate aşa ceva. A trebuit să vin cu tramvaiul până în Piaţa Gojdu pentru că nu există staţie la Piaţa Mare", s-a certat o bătrânică cu vătmăniţa. "Am făcut tot posibilul să repornim tramvaiele. Vă rog să aveţi puţină răbdare şi în 3 - 4 zile va fi gata şi staţia", a răspuns femeia.

Începând de luni dimineaţă, tramvaiele circulă dinspre cartierul Nufărul spre Rogerius şi Ioşia pe trei linii: numărul 3 până la Parcul Olosig, numărul 4 până la Podul CFR, iar numărul 2 până pe strada Lipovei.

Cozi pe Averescu

Traficul auto prin Piaţa Emanuil Gojdu, unde şantierele sunt pline de muncitori, s-a desfășurat luni dimineața fără ambuteiaje. În jurul orei 8.30, pe noua bretea asfaltată peste pasaje, maşinile şi garniturile de tramvai treceau „la pas”, dar fără probleme.

Singurele cozi de maşini s-au format pe Calea Mareşal Averescu, în jurul orei 9, unde traficul pe două benzi s-a restricţionat la o bandă pe sens după intersecţia cu strada Râului.

Cozile au apărut pentru că, în loc să se circule pe două benzi, ca până acum, una a fost dedicată pentru mersul înainte spre Podul Dacia, iar alta pentru viraj la stânga spre Calea Clujului.

"Coada de maşini se întinde până dincolo de Maternitate", a spus pentru BIHOREANUL un şofer prins în ambuteiaj.

Singuri printre maşini 

Cea mai mare problemă în zona şantierelor a constituit-o numărul redus de treceri de pietoni din zonă. Mulţi elevi, precum şi părinţi cu copiii de mână s-au aventurat printre maşini şi muncitori. „Puteau să se gândească şi la copii, nu doar la maşini", a spus o mamă cu năduf.

Tot înaintea deschiderii noului an şcolar, după o pauză de mai bine de cinci luni, Podul Intelectualilor s-a deschis pentru traficul pietonal, încă de duminică seara.

Pasarela hobanată este deschisă trecătorilor pe jumătate din lăţime, pe latura dinspre aval, în timp ce pe cealaltă jumătate muncitorii au început lucrul luni în jurul orei 8.

Deocamdată, pe pod se circulă destul de înghesuit, dar lucrarea ar trebui predată integral până în octombrie. 

Pe repede înainte

Constructorii au fost mobilizați în ultimele săptămâni să mărească ritmul de lucru, în contextul în care primarul Oradiei, Florin Birta, și-a propus ca, pe 11 septembrie, să fie reluată circulația tramvaielor și, de asemenea, să fie deschisă o bretea pentru traficul auto peste pasajele din Centrul civic, spre Calea Clujului.

Soluțiile au fost puse în practică pentru începerea anului școlar, care aduce cu sine creșterea semnificativă a valorilor de trafic.

Trebuie subliniat, însă, că adevărata provocare pentru traficul auto şi cel pietonal va fi marți dimineața, când majoritatea elevilor vor trebui să se prezinte la cursuri pe ora 8...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!