Peste 2.000 de orădeni care nu şi-au stins obligaţiile fiscale riscă să îşi piardă locurile de parcare la domiciliu.
Primăria Oradea condiţionează prelungirea abonamentului pentru anul 2025 de plata integrală a tuturor obligaţiilor fiscale neonorate.
Doar pentru buni-platnici...
„Primăria Oradea informează cetăţenii care deţin locuri de parcare la domiciliu că prelungirea abonamentului pentru anul 2025 este condiţionată de achitarea tuturor restanţelor la taxele şi impozitele locale până la 31 decembrie 2024. Neplata acestor obligaţii va atrage pierderea automată a dreptului asupra locului de parcare, care va fi redistribuit printr-o nouă procedură", se arată într-un comunicat de presă transmis luni de reprezentanții municipalității.
În prezent, circa 9,5% dintre orădenii care şi-au închiriat de la Primărie loc de parcare la domiciliu au datorii la plata impozitelor.
„Din cei 21.592 de deţinători de abonamente, 2.067 persoane înregistrează restanţe la bugetul local. Aceştia sunt în pericol de a pierde locul de parcare dacă nu achită sumele datorate la timp", se menţionează în comunicat.
Potrivit evidenţelor municipalităţii, restanţele de încasat de municipalitate se ridică la circa 1,5 milioane de lei.
1.000 de locuri de parcare eliberate
Locurile de parcare la domiciliu pentru care şoferii nu şi-au plătit taxele de parcare vor deveni vacante începând cu data de 1 ianuarie.
„Şoferii care au închiriat de la Primărie un loc de parcare la domiciliu trebuie să aibă toate restanţele plătite până la sfârşitul acestui an. La 31 decembrie, se anulează din sistem toate locurile de parcare deţinute de contribuabilii cu datorii. De la data de 1 ianuarie, degeaba vor dori să plătească pentru prelungirea parcării, pentru că nu vor mai putea", a explicat pentru BIHOREANUL şeful Direcţiei Patrimoniu din cadrul Primăriei Oradea, Lucian Popa.
În primăvara acestui an, după ce în decembrie 2023 municipalitatea orădeană a introdus în premieră obligaţia achitării integrale a taxelor de către proprietarii de autovehicule, la nivelul întregului oraş au fost eliberate circa 1.000 de locuri de parcare de acest tip.
Parcările de domiciliu eliberate au fost apoi atribuite membrilor de asociaţie după epuizarea unei proceduri care a început cu anunţarea datei de atribuire a locurilor de parcare, depunerea documentelor de calificare de către solicitanţi şi organizarea licitaţiei acolo unde mai mulţi au dorit acelaşi loc de parcare. În urma uneia dintre aceste licitații, s-a ajuns la o creștere enormă a taxei anuale, de la 160 lei pe an la 6.030 lei pe an.