Peste două milioane de vizitatori, inclusiv oaspeți din Canada, Luxemburg ori Finlanda, s-au relaxat sau distrat la Aquapark-ul Nymphaea în cei șapte ani de când funcționează, perioadă în care complexul a înregistrat un profit de 9,5 milioane de euro.

Venituri de 28 milioane de euro

Directorul Administraţiei Domeniului Public (ADP), Liviu Andrica, a susținut marți o conferință de presă pentru a marca aniversarea celor șapte ani de la deschiderea primului aquapark din Oradea. Nymphaea și-a deschis porțile pe 10 septembrie 2016. 

„În tot acest timp a fost vizitat de peste două milioane de persoane, bilanţ care a fost însă afectat de anii pandemiei, când activitatea noastră a fost restricţionată în plin sezon estival", a precizat Andrica.

Șeful ADP a mai detaliat că, potrivit datelor înregistrate la cumpărarea biletelor online, cei mai numeroşi clienți care ajung la Nymphaea sunt din judeţele învecinate precum Cluj, Timiş, Arad, Satu Mare, Sălaj, Maramureş şi Hunedoara. Complexul a fost vizitat însă şi persoane din Italia, Olanda, Danemarca, Belgia, Israel, Luxemburg, Finlanda, Norvegia, Polonia, Suedia, Rusia ori SUA.

Datele arată că în toţi cei şapte ani veniturile aquapark-ului au fost de 28 milioane de euro, iar profitul de 9,5 milioane de euro.

Probleme cu angajaţii

Întrebat de jurnaliști despre problemele eventualele probleme de la aquapark, Andrica a precizat că cea mai dificilă este găsirea de personal. "Iarna trecută am adus prin intermediul unei firme 20 de angajaţi nepalezi. Au ajuns în cele din urmă în plin sezon estival, mulţi dintre ei se mişcau greu şi nu înţelegeau ce trebuie să facă, iar după prima lună, când au luat salariul, au şi fugit câțiva. Acum am mai rămas doar cu 9", a mai spus şeful ADP.

Complexul are în prezent circa 70 de angajaţi, care se vor ocupa în curând, la finalul sezonului, de lucrările de revizie şi reparaţii la bazine, tobogane, vestiare ori zonele de alimentaţie publică.

Un bilet de intrare la Nymphaea pentru o zi costă 82 de lei pentru un adult, reduceri fiind aplicate doar în cazul copiilor, elevilor şi pensionarilor. "Multă lume ne spune că intrarea e foarte scumpă, dar eu spun mereu că la alte aquapark-uri din zonă biletele sunt la fel de scumpe", a subliniat șeful ADP.

Bazin de înot şi hotel

În aceeaşi conferinţă, Liviu Andrica a prezentat şi proiectele de viitor: un bazin de înot (foto jos) şi un hotel.

Pentru noul bazin - care va fi amenajat în contextul în care un bazin de înot și unul de sărituri a fost cedat de ADP clubului CSM Oradea - a fost finalizat studiul de fezabilitate. Acesta ar urma să fie amenajat în apropierea clădirii principale a Nymphaea.

"Ştiam că sunt şi mulţi vizitatori care îşi doresc să înoate. Acest bazin va avea 20 de metri lungime, 10 metri lăţime şi o adâncime de 1,6 metri. Valoarea investiţiei este estimată acum la circa 900.000 de euro, care vor fi plătiţi din fondurile ADP", a mai detaliat Andrica.

În ce priveşte hotelul, proiectul se află doar în faza de obţinere a avizelor. Acesta ar urma să fie construit în partea stânga a intrării principale.

Investiţie de peste 20 milioane de euro

Ridicat pe locul fostului Ştrand Municipal, cu o investiţie de aproape 22 milioane de euro, bani proveniţi din fonduri europene şi de la bugetul local al municipiului Oradea, complexul se întinde pe o suprafaţă de 6,8 hectare.

În partea de interior există şase bazine, dintre care unul pentru copii denumit „Corabia piraţilor” şi patru tobogane de diverse dimensiuni. Pe lângă acestea, acolo se află și o zonă cu şase tipuri de saună, baie turcească, un bazin cu apă rece, saloane jacuzzi şi zona de relaxare.

În exterior sunt cinci bazine. Bazinul care face legătura cu interiorul, numit Meridianul 0, bazinul pentru adulţi, cel pentru copii, bazinul cu valuri şi bazinul cu tobogane.

Accesul în Aquapark este limitat la 2.400 de vizitatori pe timpul verii şi 1.000 de vizitatori în sezonul rece.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!