Bolt România a anunțat joi că protestul şoferilor din Oradea, desfăşurat pe 14 iunie, nu a afectat operaţiunile companiei și nici n-a determinat creșterea prețurilor, cum au susținut unii șoferi zilele trecute pentru BIHOREANUL. Reprezentanții platformei de ride-sharing au transmis o poziție publică „în contextul grevelor șoferilor parteneri raportate în ultimele zile” și vrând „să elimine unele dezinformări apărute în presă”.
„Timpul de aşteptare a scăzut”
Deşi peste 100 de parteneri Bolt au refuzat sâmbăta trecută să iasă pe traseu şi s-au reunit în parcarea Oradea Arena în semn de protest, potrivit comunicatului, operaţiunile companiei au cunoscut o creştere.
„În Oradea, operaţiunile Bolt nu au fost afectate pe 14 iunie. Dimpotrivă, s-a înregistrat o creştere cu 3% a numărului de şoferi activi în aplicaţie, iar timpul mediu de aşteptare pentru curse a scăzut cu 4%, ajungând la 3,5 minute. Per ansamblu, s-a menţinut constant faţă de săptămâna trecută”, se menţionează în comunicatul companiei, transmis de Dana Mischie, PR Manager Bolt România.
Neoficial, la nivelul oraşului, în platforma Bolt sunt înscrişi circa 3.000 de parteneri, dintre care aproximativ jumătate sunt activi.
Conform comunicatului, protestul partenerilor Bolt nu a avut niciun impact asupra deciziilor luate de companie. „În ceea ce priveşte ajustarea tarifelor cu 5%, aceasta fusese deja planificată în strategia Bolt, anterior anunţării grevei”, se subliniază în comunicat.
Amintim că unii șoferi de Bolt din Oradea au susținut pentru BIHOREANUL că, în urma manifestației din oraș, compania a decis să mărească prețurile.
Veniturile pe oră au crescut cu 8%
Reprezentanţii Bolt au dezmințit și alte acuzaţii ale partenerilor din platformă. „Informaţia conform căreia comisionul plătit de şoferii orădeni pe Bolt era de 10% în urmă cu un an este incorectă. Comisionul standard pe aplicaţie este de 25%”, a transmis compania.
De asemenea, legat de acuzațiile că șoferii ar ieși în pierdere atunci când Bolt aplică reduceri semnificative pentru clienți, compania a precizat că „atunci când există reduceri pentru pasageri sau bonusuri pentru şoferi, acestea sunt acoperite de Bolt”.
În plus, reprezentanţii platformei au susţinut că partenerii companiei pot beneficia de reduceri la carburant în staţiile Rompetrol, la asigurare şi suport pentru contabilitate prin două firme partenere, pentru şoferii care lucrează ca PFA.
„Ne străduim să menţinem un echilibru între preţuri accesibile pentru pasageri şi venituri atractive pentru şoferi, motiv pentru care ajustăm tarifele ori de câte ori este necesar. Cererea susţinută din partea pasagerilor generează mai multe curse şi, implicit, câştiguri mai mari pentru şoferi. În ultimele trei luni, veniturile medii pe oră au crescut cu 8%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”, a declarat general managerul Bolt România, Maria Niculescu-Anton.
Potrivit comunicatului Bolt, la fel ca în Oradea, protestul partenerilor companiei, desfăşurat săptămâna trecută în Braşov, nu a provocat perturbări semnificative.
Vezi mai jos comunicatul Bolt România!