Aplicaţia Oradea City Report, prin care cetăţenii pot anunţa autorităţile despre neregulile din oraş, ar merita să aibă o "extensie" care să permită reclamanţilor să se plângă de răspunsurile primite la sesizări.

Un orădean i-a povestit lui Bihorel două păţanii recente, care l-au convins că Poliţia Locală, care gestionează aplicaţia, nu caută neapărat să soluţioneze sesizările, ci doar să bifeze presupuse rezolvări.

Pe 3 decembrie, omul a scris în OCR că adesea este abordat de turişti care îl roagă să-i ajute să-şi plătească parcarea în zona Parcului 1 Decembrie, unde parcometrele nu acceptă bancnote, ci doar monede sau plata cu cardul.

În loc să recepţioneze mesajul şi să-l transmită colegilor din Primărie, poliţiştii locali i-au răspuns sec să se adreseze el, în scris, Serviciului Parcări.

La o altă sesizare, privind faptul că liniile telefonice de la blocurile de pe Calea Averescu au fost dezafectate din pricina şantierelor, iar bătrânii care locuiesc în respectivele imobile s-au trezit izolaţi de familii, cu care obişnuiau să vorbească pe telefoanele fixe, acelaşi orădean s-a trezit cu mesajul "solicitarea dvs. a fost respinsă".

Din ce motiv, petiţionarul habar nu are, dar răspunsul în doi peri l-a făcut să se simtă de parcă ar fi vrut să facă oraşului un bine cu forţa.

Adaptând un banc vechi, Bihorel crede că Oradea City Report ar putea afişa, din oficiu, mesajul: nu mai reclamaţi, ieşim noi din când în când prin oraş...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!