Prima zi de cursuri din noul an şcolar s-a lăsat, marţi, cu ambuteiaje în lanţ pe arterele către zona centrală a Oradiei. Şantierul deschis pentru construirea viitorului pasaj subteran pe sub Bulevardul Decebal, cu restricţionarea circulaţiei pe podul cu acelaşi nume, a pus presiune pe celelalte căi de acces către zona centrală.

Cozi, începând dinspre cartierele oraşului...

Traficul auto s-a trezit la viaţă în jurul orei 7.20, pornind dinspre cartierele oraşului, Rogerius şi Nufărul, către zona centrală, unde sunt amplasate cele mai căutate instituţii şcolare.

Primii au ieşit în stradă elevii care mergeau la şcoală pe jos sau cu mijloacele de transport în comun. Cu feţele încă marcate de somn şi căştile în urechi, şcolarii formau grupuri la nodul de transport în comun de lângă Parcul Olosig, fumând vape sau povestind între ei. Dimineaţa răcoroasă de toamnă şi codul vestimentar al şcolilor au făcut să dispară pantalonii scurţi din ţinută şi să apară primele bluze.

În jurul orei 7.30, circulaţia a început să se aglomereze. În Rogerius, primele cozi de maşini s-au format pe Dealul Păcii, care adună circulaţia de pe străduţele Rozmarinului şi Sportului în drum către Şcoala Dacia.

În câteva minute, pe Bulevardul Dacia s-au format şiruri de maşini cât vezi cu ochii, dinspre Rogerius spre zona centrală, începând din dreptul trecerii de pietoni din faţa şcolii. „Înainte, şcoala începea la ore diferite, să nu fie aşa aglomeraţie", îi explica o tânără copilului pe care îl ţinea de mână, aşteptând la semafor.

Centrul Oradiei sub asediu

Câteva minute mai târziu, primele claxoane de nerăbdare ale dimineţii s-au făcut auzite în sensul giratoriu de la intrarea pe Podul Decebal. Intersecţia - care adună trafic de pe trei direcţii, dinspre Olosig, străzile Sfântul Apostol Andrei şi strada Tudor Vladimirescu - s-a umplut de şiruri de maşini.

Faptul că parcarea publică de pe malul Crişului a fost închisă pentru lucrări tocmai acum, iar şoferii nu au unde să îşi lase maşinile ca să meargă de acolo pe jos către şcoală, a crescut şi mai mult presiunea pe trafic.

În jurul orei 7.45, şirul de maşini părea să se întindă din zona Bisericii Sfântul Apostol Andrei până la intrarea pe Podul Centenarului. La ora aceasta era mai uşor de ajuns din Rogerius la podul de lângă fostul Centru de calcul pe jos, la pas, decât cu maşina.

De acolo, coada de autoturisme se întindea pe strada Principatelor Unite până în faţa palatului administrativ al Oradiei. Traficul auto pe strada Primăriei se înfundase după ce o garnitură de tramvai s-a oprit în spatele unei maşini parcate prea aproape de calea de rulare.

"Tot oraşul este blocat. Efectiv nu ştii pe unde să mergi", comenta un şofer.

Cu viteza întâi...

Lucrările de amenajare a viitorului pasaj Decebal, cu restricţionarea circulaţiei peste pod, a pus presiune pe toate arterele care duc către alte traversări ale Crişului Repede.

Conform avertizărilor aplicaţiei Waze, marţi dimineaţă, în jurul orei 8, pe toate străzile principale ce merg spre zona centrală şi principalele poduri orădene erau formate şiruri de maşini.

Viteza de deplasare pe bulevardele Dacia şi Magheru, străzile Petőfi Sándor, Nicolae Jiga, Mihai Eminescu, Evreilor Deportaţi, Mihail Kogălniceanu şi I.C. Brătianu, precum şi pe podurile Sfântul Ladislau, Centenarului şi Sovata, a variat între 2 şi 9 kilometri la oră. Adică maşinile circulau mai mult cu viteza întâi...

Estimările privind aglomeraţia din trafic şi timpul lent de deplasare indicate în aplicaţie s-au menţinut până în jurul orei 9.30. Ploaia de toamnă a descurajat orădenii să renunţe la circulaţia cu maşina. Și i-a „acomodat” cu ambuteiajele...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!