Șoseaua de 19 kilometri dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania, din care 13 km sunt cu profil de drum expres și 6 km cu profil de drum național, cu câte două benzi pe sens și separatoare de sensuri, va fi deschisă circulației săptămâna viitoare, a declarat BIHOREANULUI managerul de proiect din partea constructorului Strabag.

Șoferii vor putea parcurge noua șosea cu 120 și, respectiv, 90 km/h, decongestionând DN 1 pe tronsonul Șoseaua Borșului, dar și o parte importantă din centura Oradea.

„Așteptăm să stabilească ziua”

„La mijlocul săptămânii viitoare vom putea da în folosință drumul de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania, așteptăm să stabilească ziua beneficiarul (n.r. – CNAIR)”, a declarat luni, pentru BIHOREANUL, inginerul Marius Mitrofan, managerul de proiect din partea companiei de construcții Strabag.

„În prezent facem ultimele lucrări, pentru realizarea de marcaje, așternerea unui strat de asfalt spre drumul comunal care duce la Santău și pentru toaletarea drumului”, a mai spus reprezentantul Strabag.

Deschiderea noii șosele va fi prima inaugurare a unui drum de importanță națională în 2024, iar o filmare postată vineri pe forumul peundemerg.ro de youtuberul Marin Marian arată întregul drum, pornind din Calea Sântandreiului și până în Borș II.

Un proiect spectaculos

Proiectul șoselei de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania a fost inițiat de Primăria Oradea în 2018, în parteneriat cu CNAIR, lucrările propriu-zise începând în 2022.

Din Calea Sântandreiului, drumul continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraș și Sântandrei, traversând strada Bujac, realizată de Primărie între Oradea și comuna învecinată în același an 2018, și apoi Crișul Repede cu un pod spectaculos, cu 8 deschideri.

Drumul continuă către Calea Borșului, pe care îl traversează cu un pasaj suprateran, iar de acolo se îndreaptă spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.

Cel mai mare nod rutier

Proiectul inițial a suferit două modificări în timpul execuției, fiindu-i adăugat un pasaj peste strada Bujac și o intersecție în zona Parcului Industrial din Șoseaua Borșului, fără sens giratoriu, cu benzi suplimentare pentru descărcarea traficului atât spre Sântion, cât și spre strada Augustin Maior din Parcul Industrial.

Valoarea contractului executat de Strabag este de 545,9 milioane de lei fără TVA, sursa de finanțare fiind fondurile UE prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

De menționat că noua șosea va colecta traficul spre ieșirea și intrarea din și în țară pe DN1 Cluj - Oradea, dar și de pe DN 76 Deva - Oradea și DN 79 Arad - Oradea, urmând să fie conectată, de asemenea, inclusiv cu Inelul Rutier Metropolitan, ceea ce va reduce numărul de vehicule care vor tranzita actuala centură a Oradiei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!