Constructorul a început lucrările la proiectul tehnic al viitorului drum de legătură a Oradiei cu autostrada A3, care va porni de lângă giraţia din Calea Sântandrei.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Oradea, angajaţii Strabag desfăşoară în teren "activităţi preliminare care constau în efectuarea studiilor şi sondajelor geotehnice, realizarea investigaţiilor arheologice (diagnostic / cercetare) şi a deminării (descărcării de muniţii), precum şi efectuarea măsurătorilor batimetrice în zonele acoperite de apă".

În paralel au loc măsurători topografice prin raportare la sistemul de borne de referinţă pentru realizarea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie.

"Odată finalizate activităţile menţionate, se va organiza şantierul propriu-zis, lucrările urmând să înceapă în primăvara anului viitor", a transmis Primăria.

Lucrările, în valoare de 545,9 milioane lei, au fost atribuite în iulie 2021 firmei Strabag, cu un termen de predare de 30 de luni, din care şase luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţia efectivă.

"Odată realizat acest drum de legătură, vom avea asigurată conexiunea cu exteriorul şi ne putem gândi la dezvoltarea zonei noastre, atât economic, cât şi turistic.  De regulă, prin consolidarea acestor căi de legătură se contribuie masiv la creşterea mobilităţii şi a siguranţei rutiere şi se scurtează timpii de călătorie, un aspect pe care ni-l dorim cu toţii", a declarat primarul Florin Birta.

Potrivit proiectului, drumul de legătură a municipiului Oradea cu autostrada A3 va începe cu un pasaj peste calea ferată din dreptul sensului giratoriu de pe Calea Sântandrei, va traversa Crişul Repede pe un pod în dreptul localităţii Sântion şi cu pasaje supraterane drumul şi calea ferată spre Ungaria din dreptul comunei Borş, pentru a se termina în zona Biharia, la 2,5 kilometri de graniţă, într-un nod rutier pe autostradă.