Tăierile de arbori impuse de lucrările de modernizare a bulevardului Nufărul - Cantemir din Oradea au stârnit joi revolta riveranilor.

Modernizare cu defrişare

Un bărbat trecut de prima tinereţe, nemulţumit de tăierile făcute, s-a certat cu muncitorii. "Sunteţi slugile unor oameni care nu ştiu decât să defrişeze şi să betoneze", a spus bărbatul.

Protestatarul i-a acuzat pe muncitori că "frica de a vă pierde locurile de muncă vă aduce (n.r. în situaţia) să fiţi sclavii unor oameni fără conştiinţă".

Bărbatul a fost susținut inclusiv de parte dintre locatarii nemulţumiţi să îşi vadă tăiaţi arborii de sub geam. "Parcă văd că aici totul va fi beton", a spus o femeie.

Deja obişnuiţi cu astfel de ieşiri, muncitorii şi-au văzut în continuare de lucru fără comentarii.

Contactat de BIHOREANUL, viceprimarul Marcel Dragoş a declarat că tăierile de arbori din zonă sunt prevăzute în proiectul european de modernizare a bulevardului şi au toate avizele. "Aşa a fost prins în proiect. Câţiva arbori de talie mare vor fi tăiaţi, iar în locul lor vor fi plantaţi de trei ori mai mulţi", a spus Dragoş.

Conform documentaţiei, pentru a face loc zonei pietonale şi pistei de biciclete, de sub geamurile blocurilor vor fi tăiaţi 31 de arbori, printre care 10 arţari, 6 tei, 5 frasini. În locul lor, la finalul lucrărilor de modernizare, vor fi plantaţi 100 de mesteceni. "De-a lungul zonei pietonale va exista un aliniament de spaţii verzi inclusiv cu instalaţii de irigare", a spus viceprimarul.

Un proiect de 50 milioane lei

Lucrările de modernizare a bulevardului se desfăşoară în prezent pe zona pietonală delimitată de străzile Lugojului şi Jean Jaures, unde constructorii au îndepărtat vegetaţia şi au început amenajarea fundaţiei viitorului trotuar lărgit.

În paralel, în carosabil, constructorii toarnă viitorul zid de sprijin a liniei de tramvai.

Modernizarea bulevardului Nufărul-Cantemir a început pe 26 martie cu decopertarea trotuarului, pornind din zona străzii Arieşului, peste drum de sediul Direcţiei pentru Agricultură Bihor, şi avansează spre ieşirea din oraş.

Lucrările vor dura 20 de luni, urmând să se încheie cel mai probabil la sfârşitul anului viitor.

Finanţată din fonduri europene, investiţia vizează modernizarea a 2,5 kilometri de drum, 6 kilometri de trotuar, 2 kilometri de pistă pentru biciclete şi 4,8 hectare de spaţii verzi. Proiectul prevede eliminarea tuturor locurilor de parcare din zona cuprinsă între linia de tramvai şi blocuri, care va fi dedicată exclusiv pietonilor şi bicicliştilor.

Lucrările sunt realizate de o asociere de firme reprezentată de Drumuri Bihor, din care mai fac parte Trameco şi Drum Asfalt, pentru suma de 50 milioane lei, fără TVA.