Orădenii care au de sunat la Poliţia Locală Oradea, pe numărul 969, aşa cum îi îndeamnă municipalitatea să facă atunci când observă fapte ce tulbură liniştea publică, vor trebui să se înarmeze cu răbdare.

Peste zi, timpul de aşteptare pe linie începe de la 3 minute, în care apelantul află că "momentan dispecerul de serviciu este angajat în alt apel!", după care apelul se întrerupe şi trebuie reluat.

Săptămâna trecută, consilierul local Liviu Sabău Popa a sunat, de dimineaţă, la dispecerat, de mai multe ori, pentru a reclama aglomeraţia de pe străzile Louis Pasteur şi Gheorghe Doja, iar un orădean cu dizabilităţi a apelat în cursul serii pentru a reclama că majoritatea locurilor de parcare pentru persoane cu handicap sunt ocupate de maşini fără ecusonul specific. Zadarnic!

Poliţia Locală şi-a modernizat în ultimii ani dispeceratul, înfiinţând, le lângă linia principală, alte patru în aşteptare, ca să nu le apară orădenilor ton de ocupat, dar la ele răspunde... tot un singur dispecer!

Cum numărul sesizărilor telefonice a crescut cu circa 20%, de la 6.730 în 2021 la 8.277 în 2023 (şi acestea sunt doar apelurile preluate), Poliţia Locală este depăşită de situaţie.

O soluţie ar fi angajarea încă unui dispecer, dar tot fără mare folos: instituţia are doar 70 de poliţişti, aşa că oricum nu ar apuca să rezolve în timp util toate sesizările...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!