Consiliul Județean Bihor a anunțat miercuri că firme românești și internaționale au depus în total 9 oferte pentru realizarea inelului rutier metropolitan, o șosea cu câte o bandă pe sens, care va ocoli Oșorhei, Băile Felix și Nojorid, legând astfel DN 1 Oradea – Cluj, DN 76 Oradea – Deva și DN 79 Oradea – Arad.

Investiția a fost împărțită în două loturi. „Inelul rutier metropolitan va avea o lungime de 17 kilometri și va ocoli municipiul Oradea prin partea de sud. Lucrările au fost licitate pe două loturi. Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la acest viaduct și ajunge în Oșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu”, se arată într-un comunicat trimis de reprezentanții CJ Bihor. 

În total, 9 firme sau asocieri de firme au depus oferte pentru realizarea proiectului, existând cazuri în care o anumită firmă sau asociere și-a prezentat oferta pentru ambele loturi ale șoselei metropolitane.

Conform CJ Bihor, pentru executarea primei porțiuni (lotul 1) concurează: (1) Dumexim, (2) Construcții Erbașu, (3) PORR Construct, (4) DIMEX-2000 Company (Lider), Mirghis & Mayer, SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania, (5) SSAB-AG (Lider), Hystrostroy AD, Perfect Consult Europe S.R.L., (6) Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Inșaat Ticaret Anonim Sirketi, Trameco, (7) Asfamixt (Lider), Dacia Faber S.R.L., OPR Asfalt.

Pentru cel de-al doilea tronson (lotul 2) au depus oferte: (1) Construcții Erbașu, (2) PORR Construct, (3) DIMEX-2000 Company (Lider), Mirghis & Mayer, SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania, (4) SSAB-AG (Lider), Hystrostroy AD, Perfect Consult Europe S.R.L., (5) OPR Asfalt (Lider), Dacia Faber S.R.L., Asfamixt.

Valoarea estimată a proiectului este cuprinsă între 196 și 216 milioane lei fără TVA. Durata contractului va fi de 24 de luni, dintre care șase vor fi alocate realizării proiectului tehnic. 

Investiția va fi realizată prin Programul Național „Anghel Saligny”. Concret, contribuția guvernamentală va reprezenta 80% din valoarea totală a investiției, restul de 20% fiind asigurat de Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea.

Proiectul inelului metropolitan de lângă Oradea a stârnit controverse în Consiliul Județean Bihor. După ce investiția în sine a fost aprobată, opoziția formată din PSD și UDMR a refuzat în mai multe rânduri să voteze un alt proiect de hotărâre privind începerea procedurilor de expropriere pentru realizarea șoselei. În fine, la a patra încercare, doi dintre consilierii PSD au votat „pentru”, nerespectând ordinele de partid, și astfel proiectul a fost aprobat.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!