Oradea Transport Local vrea să introducă în premieră, din 1 august, biletul de călătorie valabil pentru o oră.

În consultare publică

După cum BIHOREANUL  a anunţat deja, începând din vară preţul unui bilet de călătorie ar urma să fie 4 lei, un bilet cu două călătorii ar putea costa 8 lei, iar pentru un abonament lunar valabil pe toate liniile orădenii ar trebui să plătească 110 lei.

Noile tarife ar urma să fie aprobate, cel mai probabil, de către Consiliul Local Oradea, în şedinţa de la finalul lunii iulie.

"Proiectul noilor tarife pentru transportul public local, propus spre aplicare de la 1 august 2025, a fost publicat pe pentru consultare publică", a anunţat luni, Primăria Oradea, printr-un comunicat de presă.

Cetățenii pot consulta viitoarele tarife pe site-ul www.oradea.ro, unde proiectul se află în procedură de transparență decizională.

"Termenul pentru transmiterea de propuneri sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul supus dezbaterii publice este data de 4 iunie 2025", se menţionează în comunicat.

Orădenii îşi pot înainta punctul de vedere pe adresele de email primarie@oradea.ro şi aditransregio@oradea.ro sau prin Poşta Română la adresa Primăria Oradea, strada Piaţa Unirii 1.

Mai scump cu 33%

De reținut că nu doar biletul valabil timp de o oră va avea un preț de 4 lei. Toate se vor scumpi. În prezent, un tichet cu o călătorie costă 3 lei, unul cu două călătorii este 6 lei, iar preţul unui abonament pe toate liniile este de 80 lei pe lună.

Din vară, preţul unui bilet cu o călătorie ar urma să coste 4 lei, iar cel al unui bilet cu două călătorii ar urca la 8 lei. La fel, pentru un abonament lunar valabil pe toate liniile călătorii ar urma să plătească 110 lei.

Costul biletelor de călătorie va fi astfel majorat cu 33,3% iar cel al abonamentelor cu 37,5%.

Potrivit raportului de specialitate care va sta la baza Hotărârii de Consiliu Local prin care vor fi aprobate noile tarife, creşterea este menită să acopere modificarea Indicelui Preţurilor de Comun.

În intervalul dintre octombrie 2018, când au fost aprobate actualele tarife, şi luna martie 2025, când au fost calculate noile tarife, IPC a crescut cu 53%.

Astfel, Oradea va ocupa locul 7 în ţară în topul prețurilor abonamentelor de călătorie, la egalitate cu oraşul Braşov, dar peste localităţi ca Baia Mare (90 lei) şi Piteşti sau Satu Mare şi Craiova (100 lei).

În pregătirea şantierelor

OTL vrea să introducă biletele de călătorie cu valabilitate de o oră în pregătirea sezonului de vară, când circulaţia garniturilor de tramvaie şi autobuze ar putea fi blocată de lucrările de amenajare a viitoarelor pasaje subterane din faţa supermarket-ului Crişul, a gării CFR a celui de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Oneştilor.

Astfel, călătorii vor putea ajunge la destinaţie, schimbând mai multe mijloace de transport în comun, dar fără să fie nevoiţi să plătească un nou bilet.

"Măsura elimină nemulţumirile călătorilor generate de necesitatea de a composta 2 sau mai multe bilete de 3 lei în cazul întreruperii liniilor de tramvai utilizate şi înlocuite de liniile de autobuze (T8, T9, etc)", se menţionează în raportul de specialitate.

Potrivit evidenţelor OTL, numărul călătorilor transportaţi în Oradea şi Zona Metropolitană este în creştere, de la 22,6 milioane în 2020 la 29,3 milioane în 2024. Numărul celor transportaţi este încă departe de recordul de 46 milioane de pasageri din 2019.

Vezi mai jos Raportul de specialitate care va sta la baza viitorului HCL privind noile tarife!

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!