Modificarea traseelor tramvaielor OTL, începând cu 19 februarie, pentru creşterea frecvenţei de trecere a garniturilor prin staţiile de tramvai, dezorientează călătorii.

Clienţii societăţii se plâng că nu cunosc noile trasee, că afişele informative lipite în staţiile de tramvai sunt prea mici şi că sunt nevoiţi să schimbe garnitura, cu bagajele după ei, în staţiile Aviatorilor, Cantemir sau Olosig, pentru a ajunge la destinaţie.

"Cum ajung la gară?"

Începând de luni, OTL a introdus în municipiu opt trasee, cu linii directe sau circulare, pentru a lega punctele cheie din municipiu. Scopul acestor modificări este de a reduce la 3-6 minute timpul de aşteptare în staţii la orele de vârf, dar pentru călători înseamnă bătaie de cap.

Luni dimineaţă, aproape că nu a fost staţie de tramvai importantă în care vatmanii celor 40 de garnituri scoase pe traseu să nu fie chestionaţi de călătorii încurcaţi de noile trasee. "Unde merge tramvaiul ăsta?", "Cum ajung la gară?" ori "Ce tramvai iau spre Nufărul", au întrebat orădenii.

Majoritatea clienţilor OTL erau nedumeriţi. "Înţeleg că au schimbat traseele, că nu se mai putea aşa, dar să le fi afişat mari şi la vedere, să ştiu ce tramvai unde merge", a protestat o orădeancă.

Nemulțumirea ei este cât se poate de justificată: angajaţii OTL au lipit afişe cu noile trasee puțin mai mari decât un caiet în staţiile de tramvai, în timp ce locurile de afişare a reclamei, de mari dimensiuni, erau ţinute goale.

"Au pus afişe prea mici. Nu vezi ce scrie pe ele", a protestat un bătrân.

De altfel, călătorii nu sunt împăcaţi nici cu afişajul panourilor electronice din staţii. "Dacă tot doreau să schimbe ceva în bine, trebuiau să anunţe ora la care este tramvaiul în staţie şi să se ţină de ea, nu să anunţe câte minute au de aşteptat", a spus o călătoare.

Supărare pe transbordare

Călătorii au fost supărați și pe modificările „de fond”. Traseele lungi sunt acum fragmentate, ceea ce pentru călători înseamnă transbordare. "Degeaba vin tramvaiele mai repede, dacă niciunul nu merge unde trebuie să ajung eu", s-a plâns o orădeancă.

"Eu am venit din Nufărul pe la magazinul Crişul şi pe la gară, dar a trebuit să cobor la Olosig, pentru că toate tramvaiele merg spre capătul din Rogerius. Ca să ajung în Bulevardul Decebal a trebuit să cobor şi să aştept alt tramvai cu bagajele după mine", a protestat o orădeancă.

Puncte similare de transbordare mai există în strada Aviatorilor, la confluenţa zonei de case cu direcţia spre Universitate sau Calea Aradului, ori în Aleea Salca pentru direcţiile spre Universitate ori Parcul 1 Decembrie, pline la aproape orice oră de călători în aşteptare.

"Am primit doar câteva reclamaţii"

OTL a lansat noile trasee de circulaţie începând de luni pentru că elevii sunt în vacanţă, numărul de călători este mai mic, iar traficul mai relaxat.

Operatorul de transport local încearcă să crească frecvenţa garniturilor după ce, așa cum și BIHOREANUL a scris, timpul de aşteptare în staţii, stabilit din start la circa 20 de minute, a ajuns să depăşească şi o jumătate de oră, spre nemulţumirea călătorilor.

"Este prematur să ne pronunţăm cu privire la noile trasee. Călătorii încă se obişnuiesc cu ele. Vom vedea peste câteva zile", a declarat pentru BIHOREANUL, directorul tehnic al OTL, Marius Nicoruţ.

Din primele informaţii, crede însă că modificările făcute şi-au atins scopul. "Am primit doar câteva reclamaţii, majoritatea despre punctele de transbordare. În acest moment, la orele de vârf, frecvenţa de la capăt de linie, la podul CFR şi Nufărul, ori în staţiile Olosig sau Cantemir este de trei minute iar pe restul tronsoanelor este de 3 - 6 minute", a spus Nicoruţ.

Conform programărilor OTL, cel mai îndelungat de timp de aşteptare din oraş a fost în Ioşia veche. "În zona de case, timpul de aşteptare a fost de 10 minute. Acesta se reduce însă începând din strada Aviatorilor, unde se întâlnesc mai multe direcţii", a explicat directorul tehnic al OTL.

Se vor face reglaje...

Nicoruţ a arătat că OTL face în prezent măsurători de trafic în mai multe zone din oraş. "Dacă se impune, vom face reglaje ale traseelor ori suplimentări ale garniturilor de pe traseu", a spus directorul adjunct al OTL.

În paralel, transportatorul local face demersuri pentru familiarizarea orădenilor cu noile trasee. Vânzătorii de bilete ori controlorii din tramvaie împart călătorilor fluturaşi cu noile trasee. Acestea din urmă sunt mediatizate prin presă ori pe pagina OTL-ului şi vor fi afişate și în staţiile de tramvai.

"Am împărţit peste 5.000 de fluturaşi, iar în zilele următoare vom lipi în staţiile de tramvai hărţi de mari dimensiuni cu noile trasee", a spus directorul tehnic al OTL.