Proiectul municipalității orădene pentru lărgirea străzilor Universității, Armatei Române, Ceyrat, Thurzó Sándor și Atelierelor de la două la patru benzi de circulație continuă să aibă împotrivirea conducerii Universității. Rectorul Constantin Bungău a declarat că instituția a comandat propriul său studiu de trafic, care arată că „lărgirea ar genera o creștere semnificativă a traficului” și implicit a emisiilor de gaze de seră.
„Am făcut și noi un studiu de trafic, l-am comandat unei firme din Cluj, cred, Trafic Plan, din el rezultă că da, există trafic mare pe strada Universității, dar studiul spune că lărgirea ar genera o creștere semnificativă a traficului și o creștere cu 32% a emisiilor de gaze de seră”, a spus rectorul într-o conferință de presă susținută miercuri.
Bungău a afirmat că „suntem preocupați de dezvoltarea sustenabilă și ne îngrijorăm de modernizarea străzii, în ghilimele, că puteam folosi și alt cuvânt”, adăugând că studiul de trafic comandat de Universitate va fi făcut public.
Pe de altă parte, el a lăudat Primăria pentru alte două proiecte de sustenabilitate, și anume „aducerea în apropiere a liniei de tramvai” și realizarea pistelor pentru bicicliști în zona Universității, dar a insistat că lărgirea străzii la patru benzi ar „fragmenta campusul universitar”.
„Trebuie să găsim soluții pentru a devia traficul astfel încât Campusul să crească așa cum doresc orădenii”, a mai spus rectorul Constantin Bungău.
Opoziția conducerii Universității față de proiectul lărgirii străzilor Universității, Armatei Române, Ceyrat, Thurzó Sándor și Atelierelor de la două la patru benzi a fost făcută publică aproape imediat după aprobarea de către Consiliul Local, în toamna anului trecut, a unui proiect propus de conducerea Primăriei în acest scop.
Tot în toamna anului trecut, BIHOREANUL dezvăluia că proiectul a fost fundamentat pe un studiu de trafic incomplet și cu date nereale.