Consiliul Local a aprobat joi construcţia pasajului peste linia ferată şi şoseaua de centură, pornind în prelungirea străzii Meşteşugarilor, cu votul exclusiv al celor 20 de reprezentanţi ai PNL.

"De ce nu pe sub linia ferată?"

Cei șapte consilieri ai UDMR şi PSD s-au abţinut de la vot, primii făcând opoziție tacit, iar social-democraţii susţinând varianta unui pasaj pe sub şosea, linia ferată şi strada Corneliu Baba, pe considerentul că ar deranja mai puţin locuitorii blocurilor din zonă.

"De ce s-a renunţat la subtraversare (n.r. varianta iniţială a investiţiei) pentru o supratraversare care trece foarte aproape de acele blocuri din strada Meşteşugarilor şi deranjează locuitorii zonei?", a întrebat consilierul local Emilian Pavel.

Potrivit proiectului, pasajul suprateran flancat de cele două benzi de intrare şi ieşire din şoseaua de centură va fi construit la doar şase metri de blocurile şi imobilele de pe stradă.

Pentru că este mai scump...

În replică, primarul Florin Birta a afirmat că varianta pasajului subteran ar fi fost mult mai scumpă decât cea a supratraversării.

"Am studiat ambele soluţii. Terenul de fundare din zonă nu este unul care să ne permită efectuarea acestei investiţii la un preţ normal. Am avut probleme la subtraversarea liniei de cale ferată. Trebuie să subtraversezi patru benzi de circulaţie, calea ferată şi strada Corneliu Baba", a spus Birta.

Potrivit primarului, pentru a atenua poluarea fonică generată de una dintre principalele căi de acces în oraş venind dinspre legătura cu viitoarea autostradă, la limita carosabilului vor fi montate panouri de protecţie. "Pe ambele părţi vor fi montate panouri fonoizolante din material transparent. Nu ar trebui să fie deranj", a susţinut primarul.

Viitorul pasaj va costa 8,2 milioane euro şi, în lipsa unor linii de finanţare europeană disponibile, va fi construit anul viitor din fondurile bugetului local pentru a asigura o legătură atât cu viitoarea autostradă, cât şi cu viitorul drum expres Oradea – Arad.

Un drum de legătură

Pe de altă parte în cadrul aceleiaşi şedinţe, consilierii locali au aprobat cu unanimitate de voturi indicatorii tehnico-economici şi coridorul de expropriere al viitorului drum de legătură peste câmpuri dintre străzile Santăului şi Matei Corvin.

Noua cale de acces, care va fi construită în afara zonei locuite, va asigura conexiunea la viitorul drum de legătură cu autostrada Transilvania.

"Am avut anumite discuţii cu vechea conducere a Consiliului Judeţean pentru a asigura un acces din strada Santăului la Staţia de tratare mecano-biologică de la Eco Bihor, pentru că singurul acces în acest moment se face pe strada Matei Corvin. Totodată, acest drum va face legătura cu cei care vor coborî de pe drumul de legătură al oraşului Oradea cu autostrada Transilvania", a explicat primarul Florin Birta, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Lung de un kilometru, noul drum va avea câte o bandă pe sens, reţele de apă pluvială şi de iluminat public şi va costa 4,9 milioane lei.

Termenul de execuţie a lucrării a fost stabilit la cinci luni.