Construcţia pasajului peste Şoseaua Borşului spre viitorul terminal intermodal orădean, precum şi a drumurilor colectoare care vor duce la acesta, are 90% şanse să fie finanţată prin PNRR.
20 de pasaje în toată ţara
Consiliul Local, întrunit miercuri în şedinţă extraordinară desfășurată online, a aprobat cu unanimitate de voturi încheierea unui parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru implementarea investiţiei în valoare de 50 milioane lei.
„Sunt 20 de pasaje în toată ţara care se vor finanţa prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Când am aflat această informaţie, m-am dus la CNAIR şi am întrebat: Care sunt condiţiile? Mi s-a răspuns că principala condiţie este ca lucrările să fie finalizate până în 2026, deci proiectul trebuie să fie matur, iar cea de-a doua condiţie este ca pasajul să fie pe un drum naţional. Noi ne încadrăm în amândouă. Viitorul pasaj este în faza de licitaţie a execuției şi în primăvara anului viitor ar putea începe lucrările, iar el traversează DN1, în Oradea, la intrare în România", a explicat pentru BIHOREANUL primarul Florin Birta.
Şanse de finanţare: 90%
Cum proiectul municipalităţii orădene îndeplineşte ambele condiţii, șansele ca acesta să obțină finanțare prin PNRR sunt mari.
„Este puţin probabil ca în ţară să fie 20 de proiecte de pasaje într-o fază mai avansată decât cel din Oradea. Cred că avem 90% şanse ca lucrările să fie finanţate prin PNRR, lucru ce înseamnă că oraşul ar putea folosi cei 50 milioane lei pentru o altă investiţie", a spus Birta.
În faza de licitaţie
După cum BIHOREANUL a mai scris, la licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de construire a pasajului peste Calea Borşului şi a drumurilor colectoare către acesta s-au înscris trei asocieri de firme.
Asocierile sunt reprezentate de Porr Construct (ofertant unic având ca subcontractanţi pe Ritmoteh şi Energotransconsult), asocierea condusă de Procons Group, din care mai fac parte Freyrom şi Construcţii Erbaşu (cu subcontractanţi PE LEKO Construct, Ritmoteh şi Drumuri Orăşeneşti) şi asocierea reprezentată de SSAB-AG din care face parte şi Hydrostroy (cu subcontractanţi Electroaxa, Gazinstal Energy ACA Zoork Project).
Proiectul vizează construirea unui pasaj cu patru benzi peste sensul giratoriu de pe DN1 de lângă parcul industrial cu o lungime de 1.043 metri, a drumului colector lung de 2.220 metri care va intersecta viitoarea şosea de legătură dintre centura Oradea şi autostrada A3 Biharia - Borş şi a drumului de acces, lung de 665 metri, care va face legătura între drumul colector şi viitorul acces la terminalul intermodal.
Lucrările, estimate la 40,4 milioane lei plus TVA, au un termen de finalizare de 16 luni şi urmau să fie finanţate dintr-un credit BEI.