Locuitorii din Sântandrei care fac naveta la Oradea sunt îndemnaţi să mai aibă răbdare.

"Până la sfârşitul lunii noiembrie..."

Primăria Sântandrei a anunţat vineri pe Facebook că, "în maxim o lună", traficul rutier va reveni la două benzi pe sensul de ieşire către oraş prin giraţia de lângă linia ferată.

"În maxim o lună, traficul rutier pe Calea Sântandrei, în apropiere de sensul giratoriu, va reveni la două benzi pe sensul de ieşire. Primarul Ioan Mărcuş a purtat discuţii cu constructorul, care a dat asigurări că până la sfârşitul lunii noiembrie, lucrările care îngreunează acum circulaţia, vor fi finalizate", se menţionează în postarea Primărei Sântandrei.

"Situaţia va fi şi mai dificilă"

Primarul comunei, Ioan Mărcuş, a arătat, citat în anunț, că traficul va fi şi mai aglomerat începând de luni, odată cu reluarea cursurilor, dar că disconfortul de acum va fi compensat de confortul ulterior.

"Suntem conştienţi că traficul în zona respectivă se desfăşoară cu dificultate, iar situaţia va fi şi mai dificilă de luni, când elevii se întorc în băncile şcolii. Apelez la răbdarea dumneavoastră, a celor care faceţi naveta zilnic înspre şi dinspre oraş şi am rugămintea să daţi dovadă de răbdare, înţelegând că disconfortul de acum va fi compensat de confortul ulterior şi de infrastructura modernă de care vom beneficia cu toţii", a transmis primarul Mărcuş.

Cozi din Sântandrei până în Oradea

După cum BIHOREANUL a mai scris, începând de la jumătatea lunii septembrie, circulaţia dinspre Sântandrei spre Oradea şi în sens invers se desfăşoară cu greutate având în vedere lucrările la pasajul suprateran peste sensul giratoriu şi linia ferată din Calea Sântandreiului. Restricţionarea circulaţiei la o singură bandă pe sens face ca la orele de vârf coada de maşini pe drumul de Oradea să înceapă de lângă şcoala din Sântandrei.

Ambuteiajele sunt generate de lucrările demarate de firma Strabag la cel mai amplu proiect de infrastructură derulat în prezent în Bihor: drumul de legătură dintre centura Oradea şi autostrada Transilvania, în valoare de 545,91 milioane lei (echivalentul a 110 milioane euro).

Drumul are o lungime de 19,07 kilometri, din care 13 kilometri cu profil de autostradă şi 6 kilometri cu profil de şosea naţională.

Acesta porneşte din Calea Sântandreiului (de care va fi legat printr-un pasaj), continuă peste drumul de legătură dintre Oradea şi Sântandrei dat în folosinţă de Primăria Oradea în 2018 (pe care îl va traversa tot cu un pasaj), peste Crişul Repede cu un pod spectaculos (cu 8 deschideri), iar apoi peste Şoseaua Borşului (ce va fi traversată, de asemenea, cu un pasaj), până în Biharia, unde se va racorda la Autostrada Transilvania.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!