Șoseaua de centură a Oradiei nu mai este o alternativă la circulația prin zona centrală blocată de lucrările la pasajele subterane din Piața Gojdu.

O singură bandă pe sens...

Începând de săptămâna aceasta, circulația pe inelul ocolitor se desfășoară cu greutate, având în vedere lucrările la pasajul suprateran peste sensul giratoriu și linia ferată din Calea Sântandreiului.

Restricționarea circulației la o singură bandă pe sens face ca la ore de vârf blocajele din zonă să se întindă până în sensurile giratorii din Calea Aradului și Cazaban.

„Blocajele au început de câteva zile, de când în zona sensului giratoriu se circulă pe o singură bandă. Cum pe aici trec toate TIR-urile, care nu au voie să intre în Oradea, dimineața când merg copiii la școală și după-amiaza, când vin orădenii de la muncă, se circulă bară la bară”, povestește un riveran.

Șoferii orădeni sunt revoltați. „Nu mai poți circula nici prin oraș, nici pe șoseaua de centură. După-amiaza, începând cu ora 15, coada de mașini se întinde din Calea Sântandreiului până în Cazaban, și dincolo de Crișul Repede, pe strada Podului. La fel, ca să ajungi, pe centură, din Calea Aradului în Sântandrei, îți ia 45 de minute sau chiar o oră. Stai în trafic până îți crește iarba sub mașină”, spune directorul Camerei Taximetriștilor, Bihor, Iosif Rad.

Folosiți ruta alternativă!

Reprezentanții administrațiilor locale din Oradea și Sântandrei, localități ai căror locuitori sunt afectați de lucrări, spun că deranjul era inevitabil.

„Lucrările se desfășoară pe șoseaua de centură. Nu au cum să nu deranjeze traficul”, a declarat BIHOREANULUI primarul de Oradea, Florin Birta.

Reprezentanții celor două primării recomandă participanților la trafic care doresc să meargă spre Sântandrei sau să vină dinspre comună spre Oradea, să folosească noul drum amenajat în prelungirea străzii Cazaban.

„Ca să evit sensul giratoriu din Calea Sântandreiului, de câte ori merg sau vin de la Oradea folosesc noul drum din Cazaban. Ieri însă și aici am așteptat foarte mult în trafic”, a precizat primarul de Sântandrei, Ioan Mărcuș.

Aglomerația pare să se permanentizeze. „Azi dimineață, la ora 7:20, coada de mașini pe drumul de Oradea începea de lângă școala din Sântandrei. Cine nu pornește dimineața mai devreme de acasă nu are cum ajunge la timp”, zice Mărcuș.

Două luni de chin...

Lucrările din Calea Sântandreiului deschid șantierul viitorului drum de legătură cu autostrada A3.

„Aici este punctul zero al viitorului drum de legătură cu autostrada. Pasajul, care va semăna cu cel din Calea Aradului doar că va fi mult mai lung, va supratraversa sensul giratoriu și linia ferată în prelungirea actualei șosele de centură”, a declarat miercuri pentru BIHOREANUL, șeful Secției de Drumuri Naționale Oradea, Train Bulzan.

Potrivit inginerului, șantierul va afecta traficul auto cel puțin de-a lungul toamnei.

„Perioada critică va fi în următoarele două luni, până când constructorii vor fora piloții de la fundațiile pasajului. După ce va fi ridicată suprastructura construcției, vom încerca să revenim la cele două benzi pe sens, chiar dacă una dintre ele va fi mai îngustă”, a spus Bulzan.

19 kilometri de drum

Construcția legăturii cu autostrada, ca o centură extinsă a Oradiei, cu două benzi pe sens, a fost atribuită firmei austriece Strabag pentru suma de 545,9 milioane lei fără TVA.

Termenul de execuție a celor aproape 19 kilometri de șosea este de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție.

Începută în Calea Sântandreiului, centura extinsă a Oradiei va înainta pe câmp pentru a traversa Crișul Repede printr-un pod în zona localității Sântion.

Drumul, cu două benzi pe sens, va supratraversa șoseaua și calea ferată care duc spre Ungaria în zona comunei Borș și se va lega în nodul rutier de la viitoarea autostradă la 2,5 kilometri de graniță.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!