Pentru reabilitarea barajului Leșu, cu bani din PNNR, încă din 2021 s-au pus la dispoziția României 200 milioane lei. Și ce a făcut mirifica Românie? Cu o lentoare criminală, Administrația Națională Apele Române s-a mișcat în reluare, Comisia Interministerială de Avizare și-a dat acordul pentru investiție abia în aprilie 2024, iar Hotărârea de Guvern a ieșit în iunie anul trecut.

Din iunie 2024 ANAR-ul a avut nevoie de încă 6 luni să lanseze licitația și încă așteptăm să vedem câștigătorul. Atunci să nu le dai dreptate celor care vor să-i arunce peste bord pe toți birocrații, care în afară de a-și lua salariile grase și de a-și păzi posturile nu fac nimic?

Abia acum șeful ABA Crișuri, dl Pásztor Sándor, se agită și spune că, dacă nu se face rapid atribuirea licitației, termenul de finalizare a reparațiilor - vara lui 2026 - este compromis. Păi, cum să nu fie compromis, când la noi o licitație durează, cu contestații cu tot, vreo 2 ani?

Tot acest sistem este virusat. Cei de la ABA Crișuri n-au fost obișnuiți să pună presiune pe autoritățile de la București când era vorba de investiții. De asta se ocupau, de fapt, constructorii care doreau să aibă de lucru. Când aceștia au dispărut, n-a mai avut cine să ducă la capăt proiectele.

Cu experiența sa de ani de zile la Ape, atât la nivel local, cât și central, și cu sprijinul autorităților locale, dl Pásztor putea împinge acest proiect spre prioritizare. Acum ne trezim că un baraj care stochează 29 milioane de metri cubi de apă nu va putea fi reabilitat cu bani „gratis”. Dar cum să insiști pe mize mari când ești preocupat să zugrăvești cantoane, să faci hoteluri și sedii somptuoase?

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!