O vizită programată ca una „fulger”, pe care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut-o pe șantierul drumului de legătură dintre Oradea și Autostrada Transilvania, a fost „deturnată” de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, și la Gara orașului.

Motivul? În zona respectivă se vor suprapune mai multe proiecte de anvergură, inclusiv al unui hub intermodal care impune mutarea autogării și construirea unei parcări Park&Ride.

„Se suprapun trei proiecte”

După ce ministrul a „inspectat” din elicopter șantierul drumului de legătură construit de Strabag din Calea Sântandreiului până la Borș II, cale de aproape 20 kilometri, Sorin Grindeanu a fost invitat de șeful administrației județene să îl însoțească la Gară, afirmând că vrea să profite de prezența ministrului „pentru a rezolva câteva probleme legate de suprapunerea unor proiecte ale Ministerului Transporturilor și ale autorităților locale”.

„La Gara Oradea se suprapun trei proiecte”, a spus Bolojan, arătând că unul dintre acestea este „proiectul strategic al Ministerului Transporturilor pentru electrificarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Episcopia Bihor, aflat în fază avansată de proiectare”.

Al doilea, a adăugat președintele CJ Bihor, este proiectul deja cunoscut sub denumirea de tram-tren, prin care administrația județeană intenționează folosirea de către OTL a căilor ferate din apropierea Oradiei pentru a facilita deplasarea navetiștilor către oraș fără ca aceștia să mai schimbe alte mijloace de transport. „Avem un proiect important aflat în prezent în fază de dezvoltare, cel de interconectare a transportului pe linia de tramvai cu cel de cale ferată, proiectul trenului metropolitan, și un punct de interconectare este la Gara Oradea”, a spus Bolojan, referindu-se la acest proiect.

Cel de-al treilea proiect are în vedere intenția de a realiza în zona Gării Oradea un terminal intermodal feroviar - rutier, așa încât de aici orice persoană, cu orice mijloc de deplasare ar călători, să-și poată continua deplasarea fie în afara, fie în interiorul orașului, cu orice tip de vehicul destinat transportului în comun: „Și mai este acest proiect al Primăriei Oradea de a face în zona Gării un hub intermodal de transport feroviar și rutier, pentru că autogara principală a orașului va fi mutată lângă Gară”.

În „formă conjugată”

Conchizând, Bolojan a arătat că „ceea ce ne dorim acum este să clarificăm ca aceste proiecte să se facă într-o formă conjugată”, mai ales că Primăria Oradea are în plan și să construiască o parcare de tip Park & Ride lângă Gară, „așa încât toți care circulă apoi cu trenul, cu tramvaiul, cu autobuzul să își poată lăsa acolo mașinile temporar”.

Întrebat de BIHOREANUL, Bolojan a precizat că această parcare și hub-ul intermodal ar urma să fie amenajate pe Bulevardul Ștefan cel Mare, „imediat după Gară” în direcția dinspre centrul orașului spre periferie.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!