Cinci firme din Turcia, una din Ucraina și una din Bulgaria se numără printre cele care au depus oferte, pe cont propriu sau în asociere cu altele românești, pentru construcția lotul al doilea al Drumului Expres Oradea - Arad, reiese dintr-o informare făcută de șeful Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol. 

Opt oferte depuse 

Acesta a transmis, pe Facebook, că s-au depus în total opt oferte pentru execuția Lotului 2, adică a tronsonului de 39,7 km între Salonta și Chișineu Criș, căruia i se adaugă 10 km drum de legătură până la granița cu Ungaria, adică până la un nou punct de trecere a frontierei ce va fi construit în Salonta.

Cele opt oferte au fost depuse de: 

Asocierea BOG’ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (Romania – Bulgaria)
Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL (Romania)
Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) - AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL -– (Romania – Ucraina)
Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – Romania)
Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. - (Turcia)
NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
Asocierea ONUR TAAHHUT TASIMACILIK INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider) - STRACO HOLDING S.R.L. (Turcia – Romania)
Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) - INFRAVIS SRL (Turcia – Romania)

Pentru lotul al doilea, valoarea contractului este de 3,41 miliarde de lei fără TVA. Investiția se va realiza din bani europeni, prin Programul Transport. Termenul de execuție va fi de 24 de luni. 

Conform directorului general al CNAIR, contractul include construcția unui pod „de o complexitate tehnică ridicată”, în lungime de 1.091 de metri, realizarea drumului de legătură cu Ungaria și, de asemenea, a unui nou punct de frontieră. 

În standby

Drumul Expres Oradea - Arad va avea o lungime totală de peste 120,47 de kilometri. Construcția lui a fost împărțită în trei loturi. 

Lotul 1, de 33,7 km, este cuprins între Oradea și Salonta, la acesta adăugându-se un tronson de 5,3 km ca drum de legătură între DN 79 Oradea – Arad și Salonta, acesta urmând să funcționeze ca centură a municipiului.

Lotul 2 va avea 39,7 km între Salonta și Chișineu Criș, cu încă 10 km „drum de legătură până la granița cu Ungaria”, adică până la un nou punct de trecere a frontierei ce va fi construit în Salonta.

Lotul 3, de 47,07 km, va fi între Chișineu Criș, la care se adaugă încă 2,9 km ai unui drum de legătură cu Zona Industrială Arad Vest.

Traseul pornește din sud-estul Oradiei, de la drumul de legătură dintre Centura Oradea și A3, și se încheie la intersecția variantei de ocolire Arad cu DN7.

Licitațiile pentru realizarea loturilor 1 și 3 sunt, din nou, blocate după ce procedurile au fost contestate, după cum se arată pe portalul SEAP. Acestea au fost blocate și în trecut, din motive similare. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!