Administrația județeană a anunțat lansarea unei licitații pentru elaborarea studiului de fezabilitate al centurii metropolitane de nord a Oradiei, care urmează să ocolească orașul de pe DN 1 dinspre Cluj către DN 19 spre Satu Mare.

CJ Bihor mai comandase anul trecut o documentație similară, însă fără o finalitate, iar de data asta proiectul va fi realizat în parteneriat cu CNAIR, care va plăti și studiul.

Peste 7,5 milioane lei

CJ Bihor a lansat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate al viitorului Inel Rutier Metropolitan de Nord în cursul zilei de marți, după o zi informând, printr-un comunicat de presă, că acest proiect va fi realizat în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

„Studiul de fezabilitate va identifica varianta optimă de traseu pentru noua șosea, evaluând atât caracteristicile terenului deluros pe care acesta va trece, cât și costurile de realizare”, arată administrația județeană despre drumul care ar urma să devieze prin nordul orașului o parte din traficul care intră în oraș dinspre DN 1 și DN 19.

Firmele interesate pot depune ofertele în sistemul de licitații publice până la 25 iunie 2025, ora 15:00, valoarea estimată a studiului fiind de 7.552.100,13 lei, fără TVA.

„Firma care va câștiga licitația va trebui să prezinte trei soluții inițiale de traseu. Acestea vor fi prezentate Comisiei Tehnice a CNAIR, care va analiza multicriterial soluțiile, pentru ca în final să aleagă varianta optimă. Lungimea estimată a viitorului drum este de 19 km”, a mai transmis CJ Bihor.

Cu proteste

Administrația județeană a mai comandat și în 2023 un studiu de fezabilitate pentru această investiție, ale cărui concluzii preliminare – cu trei variante de traseu - au fost prezentate de fostul președinte Ilie Bolojan la finalul lunii august a anului trecut, într-o ședință a CJ Bihor, când spunea că acestea vor fi supuse consultării publice.

Una dintre variante ar fi urmat să pornească din Oradea, din dreptul cartierului Tineretului, o alta din Oșorhei, iar cea de-a treia de la intrarea în această localitate dinspre Tileagd, din dreptul benzinăriei Lukoil.

Încă înainte ca SF-ul să fi fost finalizat, locuitori ai cartierului Podgoria au acuzat CJ Bihor că ar fi dorit cel mai scurt traseu, pentru că ar fi fost cel mai ieftin, ceea ce ar fi însemnat ca șoseaua să treacă prin zonă, astfel că au derulat numeroase proteste din acest motiv.

Pe banii CNAIR

CJ Bihor n-a mai ales însă nicio soluție anul trecut, ci a reziliat contractul cu firma Term SRL, așa că SF-ul, de fapt, n-a mai fost finalizat, iar între timp a încheiat un parteneriat cu CNAIR pentru finanțarea investiției, pentru care inițial nici nu identificase fonduri.

„Inițial, proiectul era în parteneriat cu Primăria Oradea. Acum avem un parteneriat cu CNAIR, pentru că aveam nevoie de finanțare pentru acest proiect”, a declarat luna trecută actualul președinte al CJ Bihor, Mircea Mălan.

Potrivit acestuia, firma Term SRL nu a finalizat SF-ul și nici nu a fost plătită cu nicio sumă, iar firma care va furniza studiul pentru proiectul ce va fi derulat cu bani europeni va fi achitat de CNAIR.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!