Președintele interimar al Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan, a anunțat că instituția pe care o conduce a lansat o licitație pentru elaborarea unui studiu de fezabilitate necesar inelului metropolitan de nord, o șosea care va conecta comunele Oșorhei și Paleu.

CJ a mai realizat anul trecut un SF pentru această investiție, dar îl reface, pentru că între timp și-a găsit un partener pentru finanțarea investiției: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

În licitație 

„Acum suntem în licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate și fie de aici (n.r. pasajul suprateran de la intrarea în Oșorhei dinspre Cluj), fie de la vreo 1-2 km spre Cluj, va porni acest inel metropolitan de nord, care practic va face legătura cu drumul care se află acum în construcție între Paleu și Biharia și centura Bihariei”, a declarat Mircea Mălan, marți, în cadrul unei conferințe de presă în care a prezentat stadiul lucrărilor la pasajul suprateran de-a lungul DN 1.

Șeful CJ Bihor a precizat că SF-ul va stabili care variantă de traseu pentru noua șosea este oportună, ținând cont atât de specificul terenurilor pe care le va traversa, într-o zonă deluroasă, cât și de costuri.

Autoritățile iau în calcul și necesitatea amenajării unor viaducte, dat fiind că dealul prezintă un risc de alunecare de teren, dar nicio decizie nu a fost luată încă. „Studiul de fezabilitate va arăta ce opțiuni avem”, a mai spus Mălan.

Parteneriat pentru finanțare

CJ Bihor a comandat și anul trecut un studiu de fezabilitate pentru această investiție, ale cărui concluzii preliminare au fost prezentate de fostul președinte al instituției Ilie Bolojan la finalul lunii august, într-o ședință a Consiliului Județean.

Atunci, Bolojan anunța că trei variante de traseu creionate de firma Term SRL, anume angajată - una cu pornire din cartierul Tineretului, una din satul Oșorhei și alta de la ieșirea din această localitate, în preajma benzinăriei Lukoil, - sunt supuse consultării publice, în contextul în care locatarii din cartierul Podgoria au protestat, nemulțumiți că viitoarea șosea de viteză ar putea trece printre casele lor.

CJ n-a mai ales însă nicio soluție anul trecut, ci a reziliat contractul cu firma Term SRL, așa că SF-ul n-a mai fost finalizat. Între timp, Consiliul Județean a încheiat un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru finanțarea investiției. „Inițial, proiectul inelului metropolitan de nord era în parteneriat cu Primăria Oradea. Acum, avem un parteneriat cu CNAIR, pentru că aveam nevoie de finanțare pentru acest proiect”, a explicat Mălan.

Ca să poată finanța lucrările din bani europeni, CNAIR își comandă propriul SF, acesta fiind motivul pentru care procedura a fost reluată acum. Ce variante vor fi pe masa decidenților și dacă vor fi și pe placul bihorenilor rămâne, așadar, de văzut.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!