Constructorul WeBuild, câștigătorul lucrărilor de modernizare și electrificare a liniei ferate dintre Cluj-Napoca și frontiera cu Ungaria (2 miliarde euro), pregătește construcția pasajului rutier subteran care va lega străzile Izvorului și Ștefan cel Mare, în zona din vecinătatea gării centrale din Oradea.
Se lucrează la proiectare
Proiectarea pasajului rutier pe sub linia ferată din zona podului Teodor Neș și formalitățile aferente lucrării urmează să se finalizeze în iunie.
„Din discuțiile purtate cu reprezentanții CFR am înțeles că până la finalul lunii iunie urmează să se finalizeze proiectarea viitorului pasaj și să se obțină toate avizele necesare lucrării”, a declarat pentru BIHOREANUL viceprimarul Teofil Filimon.
Lucrările efective ar urma să înceapă cel mult o lună mai târziu. „Execuția efectivă a pasajului este programată să înceapă în cursul lunii iulie”, a spus Teofil Filimon.
„Se va circula în continuare”
Șantierul urmează să se desfășoare fără demolarea podului Teodor Neș și fără să afecteze circulația auto în zonă.
„Se va circula în continuare pe podul Teodor Neș, ca și acum. Constructorul va amplasa piloții forați și va construi structura pasajului de sub liniile ferate fără să afecteze traficul auto în zonă”, a spus viceprimarul.
Podul - care, conform proiectului, va fi demolat până la urmă - Teodor Neș va rămâne în picioare încă un an. „Cel mai probabil, constructorul va impune restricții de circulație, pentru o lună sau două, în vara anului viitor. Atunci, restricțiile nu vor mai putea fi evitate. Lucrările sunt finanțate prin PNRR, așa că executantul trebuie să le termine până la sfârșitul anului 2026”, a spus Teofil Filimon.
Conform proiectului, în zona actualului pod rutier Teodor Neș, WeBuild are de construit un pasaj rutier subteran cu patru benzi de circulație și de amenajat un pasaj suprateran pentru pietoni.
10 pasaje pentru Oradea
Amânarea restricțiilor de circulație va asigura, pentru următorul an, un debușeu pentru circulația auto în zonă. Șoferii vor putea circula pe strada Ecaterina Teodoroiu în loc de Bulevardul Republicii, unde municipalitatea urmează să înceapă vara aceasta lucrările de amenajare a două pasaje subterane succesive, în fața magazinului Crișul și a gării CFR.
„Lucrările sunt în momentul de față în licitație. Câștigătorul a fost desemnat, dar participanții la procedură au posibilitatea depunerii de contestații”, a spus viceprimarul Teofil Filimon.
Construcția celor două pasaje va începe, în paralel, pe timpul vacanței de vară, pentru ca executanții să poată beneficia de perioada concediilor, când traficul auto este mai relaxat.
După cum BIHOREANUL a mai scris, la nivelul municipiului Oradea este programată să înceapă anul acesta construcția a 10 pasaje subterane și supraterane. Inevitabil, lucrările care vor fi derulate de Primăria Oradea, Consiliul Județean Bihor și SNCFR vor pune presiune pe traficul auto în oraș.