Noul Mers al Trenurilor, care intră în vigoare duminică, prevede continuarea circulației trenurilor între Oradea și Cluj, linie care intră în lucrări de modernizare și electrificare de aproape 2 miliarde euro, însă doar pentru câteva săptămâni.
La solicitarea BIHOREANULUI, CFR anunță, însă, că din prima decadă a lunii ianuarie călătorii vor fi transbordați cu autobuze pe unul dintre cele patru tronsoane în care sunt împărțite lucrările.
La mijloc, pe șosea
„Începând cu data intrării în vigoare a noului program de Mers al Trenurilor, 10.12.2023, și până la data de 07.01.2024, trenurile de călători vor circula pe relația Cluj Napoca - Oradea - Frontieră Ungaria”, a transmis, la solicitarea BIHOREANULUI, Serviciul de Comunicare și Mass Media al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
Potrivit acesteia, însă, din data de 8 ianuarie 2024, trenurile de călători vor circula doar între Cluj Napoca și Aghireș (județul Cluj) și retur, respectiv între Aleșd - Oradea - Episcopia Bihor și retur. „Pe relația Aghireș - Aleșd se va asigura transbordare auto pentru călători”, precizează CFR SA.
Până în 2026
Informația privind circulația trenurilor de călători între Episcopia Bihor - Oradea - Cluj Napoca este relevantă în condițiile în care din prima lună a anului viitor încep lucrările pentru modernizarea și electrificarea liniei, cu finanțare de 9,3 miliarde lei din fonduri europene prin PNRR.
Proiectul „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ are drept scop creșterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători la 160 km/h, iar a celei a trenurilor de marfă la 120 km/h.
Proiectul a fost partajat în patru secțiuni, între Cluj Napoca - Aghireș, Aghireș - Poieni, Poieni - Aleșd și Aleșd - Episcopia Bihor, pentru fiecare dintre acestea CFR organizând licitații în mod distinct, iar durata lucrărilor este estimată până în 2026.
În proiect este inclusă modernizarea a 33 de poduri feroviare și a 210 podețe, reabilitarea a 5 tuneluri feroviare, modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată, modernizarea stațiilor, precum și construcția unor clădiri noi pentru călători în câteva stații, inclusiv în Oradea.
CFR precizează că „în cazul în care apar modificări și pe alte loturi, modificări care impun condiții speciale de circulație, publicul călător va fi informat din timp cu privire la orice măsură care implică circulația trenurilor”.