Lucrările de modernizare a Drumului Apusenilor se apropie de finalizare, în această săptămână constructorii turnând stratul de asfalt de uzură pe tronsonul de 7 kilometri al drumului județean DJ 108J între Coada Lacului și Stâna de Vale.

Consiliul Județean Bihor a anunțat joi, printr-un comunicat, că întregul traseu de 43 km dintre Remeți - Coada Lacului - Beiuș va fi deschis circulației la jumătatea lunii august.

„În paralel cu aceste lucrări (n.r. - de turnare a stratului de uzură), se montează parapeții de protecție și plasele de protecție în zonele unde s-a dislocat stâncă și unde există pericolul de cădere a unor bucăți de rocă. La finalul lucrărilor, în prima jumătate a lunii august, se vor realiza marcajele și se vor amplasa indicatoarele de circulație. La jumătatea lunii august se va deschide circulația pe întregul tronson de 43 km dintre Remeți-Coada Lacului și Beiuș”, a precizat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Tronsonul aflat în lucru face parte din proiectul „Traseul Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni”, care cuprinde, pe lângă DJ 108J Stâna de Vale – Coada Lacului, și DJ 764 Beiuș – Budureasa – Stâna de Vale.

De asemenea, din proiectul Drumul Apusenilor face parte și un sector de 13 kilometri al DJ 108K, între Remeți și limita dintre județele Bihor și Cluj (Valea Drăganuului), unde lucrările au fost finalizate în devans, încă din august 2021. 

Drumul Apusenilor face legătura între zona Remeți, de la Coada Lacului, până la Stâna de Vale și Beiuș, fiind executat de asocierea firmelor Drumuri Orășenești (Oradea), MBS Group (Turda) și D’Agostino Angelo Antonio Construzioni Generali (Italia), lucrările fiind plătite de CJ Bihor cu 146,4 milioane lei (cu TVA inclusă) din fonduri europene obținute prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

În Bihor, traseul Drumului Apusenilor se întinde pe 56 kilometri.

Un tronson al Drumului Apusenilor din județul Cluj, care se suprapune peste porțiuni din drumurile județene DJ 108K și DJ 764B, a fost deschis circulației în luna mai a acestui an. Acesta, însă, este mai scurt, având o lungime de 25 km, și a costat mai mult, și anume 161 milioane lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!