Ca să vedeți cum se fac marile proiecte de investiții în România! De mult se știa că vor exista fonduri europene pentru dezvoltarea transportului durabil, tramvaie și trenuri urbane. Povestea asta o vântură primarul Emil Boc de 10 ani.

Ilie Bolojan a clocit acest proiect „pe burtă”, să nu afle și alții, nu neapărat pentru că și alte orașe ar dori așa ceva, ci pentru că precis s-ar găsi binevoitori să-i pună talpă. Din acest motiv, designul traseelor s-a făcut fără o consultare publică. Dar acum, că totul a ieșit la iveală, orădenii trebuie să-și dea cu părerea despre un proiect de 230 milioane euro ce va avea un impact major asupra vieții lor.

Proiectul evident că va crea nemulțumiri, fiindcă nimănui nu-i convine să-i dispară locuri de parcare, să aibă încă o sursă de zgomot și aglomerare. Dar dacă-l privim doar ca pe o etapă în dezvoltarea orașului, tren-tramvaiul se anunță benefic pentru Oradea.

Mă întreb de ce nu are curaj primarul să mute breteaua de la Gară de pe Lacul Roșu pe strada Transilvaniei; în fond, îi e totuna de unde-i vin înjurăturile. Avantajul ar fi că pe strada Transilvaniei linia de tramvai ar deservi o grămadă de orădeni, de la Centură până dincolo de Piața Rogerius și zona blocurilor de pe strada Ștefan cel Mare.

Prelungirea liniei până la Aeroport putem să o vedem ca pe o etapă intermediară, până ducem transportul în comun la Nojorid. Iar linia până la Toboliu nu trebuie să o considerăm neapărat un mijloc de a aduce navetiștii la Oradea, ci și o posibilitate pentru orădeni de a merge la țară, dacă vor să-și cumpere o căsuță de weekend.

Ar fi multe de spus despre acest proiect. Primăria ar face bine dacă ar deschide un forum de discuții, sunt convins că s-ar degaja idei multe și valoroase.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!