Una caldă, alta rece. La câteva zile după ce CNAIR a anunțat că o asociere condusă de o firmă din Oradea a câștigat licitația pentru construirea lotului Oradea – Salonta, CNSC a admis una dintre cele două contestații privind procedura pentru lotul Chișineu Criș – Arad, câștigată de aceeași asociere.
În acest context, CNAIR nu poate semna, cel puțin în această fază, contractul de aproape 3 miliarde de lei cu asocierea formată din Precon Transilvania și Automagistral Pivden din Ucraina.
Contestații din Turcia
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis una dintre cele două contestații depuse la licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România pentru construirea lotului 3 al Drumului Expres Oradea – Arad, a informat publicația economedia.ro.
În urma licitației, la finele anului trecut CNAIR declarase câștigătoare pentru construirea celor 47,07 km ai DX Oradea – Arad, contra sumei de 2,97 miliarde lei (fără TVA), asocierea dintre firmele Precon Transilvania (Oradea) și Automagistral Pivden (Ucraina), la concurență cu alte 8 asocieri de firme și firme.
Dintre acestea, două – ambele turcești, Nurol și Kolin – au depus contestații, cerând anularea raportului de atribuire a contractului către asocierea Precon – Automagistral și reevaluarea ofertelor.
Precon – Automagistral, cea mai bună ofertă
Potrivit economedia, asocierea Precon – Automagistral a avut cea mai bună ofertă, primind punctajul maxim, de 100 puncte, pe locul II situându-se Kolin, iar pe III o altă asociere, Cenghiz – Makyol.
„CNSC a admis contestația Nurol, dar a respins contestația Kolin (Turcia). Decizia CNSC urmează să fie publicată, iar în funcție de motivare se vor putea consulta și punctele din contestație pe care le-a admis Consiliul”, a scris economedia.ro.
Oradea – Salonta, în așteptare
Informația privind contestarea rezultatului licitației survine după ce vinerea trecută CNAIR a anunțat că aceeași asociere pe care o desemnase câștigătoare pentru lotul 3 Chișineu Criș – Arad a fost declarată câștigătoare și pentru lotul I Oradea – Salonta, contra sumei de 2,32 miliarde lei (fără TVA).
În lungime de 33,7 km, acest lot al cărui traseu trece exclusiv prin județul Bihor și, potrivit precizărilor făcute de șeful CNAIR, Cristian Pistol, contractul poate fi semnat în 10 zile dacă nu se vor înregistra contestații din partea celorlalți șase ofertanți.
În chinuri
Amintim că proiectul construirii Drumului Expres Oradea – Arad a fost lansat la finele anului 2020 la inițiativa lui Ilie Bolojan, pe atunci președinte al CJ Bihor, administrația județeană din Bihor asociindu-se în acest scop cu cea arădeană și cu primăriile Oradea și Arad.
Asocierea celor patru administrații a asigurat actualizarea studiului de fezabilitate și exproprierile, predând proiectul CNAIR la finele anului 2023, după care Guvernul a aprobat documentațiile de mediu și pentru exproprieri.
Licitația a fost lansată de CNAIR, însă, abia în primăvara anului trecut, fiind apoi succesiv suspendată și reluată, la fel de lent desfășurându-se și evaluarea ofertelor pentru fiecare dintre cele trei loturi.
Valoarea totală a proiectului e estimată la 8,5 miliarde lei fără TVA (10,7 miliarde lei cu TVA), finanțarea fiind asigurată din fonduri europene.