E marea problemă care-i bântuie pe orădeni la ora actuală. Cum e mai bine, să fie mai largă sau mai îngustă? Asta după ce primarul Florin Birta a declanșat, oarecum pe șutic, campania de lărgire la patru benzi a Căii Aradului.
Imediat după începerea lucrărilor, au apărut comunicate prin care suntem înștiințați că acesta e doar începutul și că urmează să ajungă în regim de două benzi pe sens și străzile Universității, Armatei Române, Ceyrat și Atelierelor. Ca să nu mai zic de strada Tudor Vladimirescu, și ea pe țeavă pentru același lucru.
Ecologiștii susțin că dacă lărgim străzile se vor înmulți mașinile. Nu cred că există orădean care să vrea să-și mai cumpere o mașină numai la auzul veștii că se lărgește strada Ceyrat. Și nici că traficul pe o stradă mai lată e mai poluant decât pe una îngustă, pentru că noxele sunt mult mai mari dacă se circulă bară la bară.
În schimb, nu pot să nu remarc un alt aspect: că unde Primăria a amenajat străzile în urmă cu doi, trei, cinci ani, acum se sparge din nou, ceea ce numai viziune pe termen lung nu este.
Era evident că la o tramă stradală generoasă ca pe Armatei Române se impune un drum cu patru benzi, chiar dacă pentru asta studenții se vor revolta că le-au rămas mai puține locuri să-și parcheze mașinile. Ehei, și eu îmi aduc aminte cu plăcere de studenție, unde singura mea grijă era că n-am unde-mi parca bolidul!
Dacă e să ne gândim la oportunitate, poate cel mai îngust loc din oraș este pe strada Matei Corvin, unde traficul e gâtuit sub podul CFR. Știu că lucrarea este strâns legată de CFR, o instituție aproape moartă și îngropată, dar dacă autoritățile locale ar sta pe capul ceferiștilor, poate lucrurile s-ar mișca mai repede.
Până la urmă în trafic e ca în cardiologie, cu cât arterele sunt mai mari cu atât riscul de blocaj e mai redus.