Lucrările de reabilitare a clădirii palatului administrativ al Oradiei au început dinspre acoperişul clădirii. Investiția se face cu cofinanțare europeană.
„S-au mutat din clădire”
Etajul II al clădirii Primăriei Oradea a fost părăsit marţi de ultimii dintre cei 100 de funcţionari.
„Marţi s-au mutat din clădire ultimii angajaţi ai Direcţiei Patrimoniu Imobiliar, miercuri vor fi evacuate ultimele piese de mobilier, iar cel târziu vineri tot etajul va fi pus la dispoziţia constructorului", a declarat, pentru BIHOREANUL, şeful Direcţiei Logistică din cadrul Primăriei Oradea, Mircea Oaie.
După cum BIHOREANUL a mai scris, primii angajaţi care au părăsit clădirea, la jumătatea lunii februarie, au fost funcţionarii Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Europeană, care s-au mutat într-un imobil din Piaţa Rahovei folosit până de curând de către Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea.
La începutul lunii martie şi-au părăsit birourile şi angajaţii Direcţiei Juridice, care s-au mutat la parterul clădirii Primăriei şi cei ai Direcţiei Tehnice, care au fost relocați la parterul fostului sediu al societăţii Termoficare din strada Jean Calvin.
Începând de săptămână aceasta, la primul etaj al clădirii din strada Jean Calvin s-au mutat și salariaţii Direcţiei Patrimoniu Imobiliar. „Toţi angajaţii şi documentele au fost deja mutaţi. Mai avem de adus câteva piese de mobilier”, a declarat marţi, pentru BIHOREANUL, directorul DPI, Lucian Popa.
Dinspre acoperiş
Palatul administrativ al Oradiei a intrat în reabilitare termică la jumătatea lunii februarie. Primele lucrări s-au făcut în podul clădirii. „Constructorii au început decopertarea tavanelor în vederea izolării lor şi lucrează la înlocuirea tubulaturii instalaţiei electrice”, a spus directorul adjunct al DMPFI, Ovidiu Guler.
Constructorul şi-ar fi propus finalizarea tuturor lucrărilor care vizează etajul al doilea al Primăriei Oradea până la finalul lunii septembrie 2025.
Dacă acest lucru se va întâmpla, în toamna acestui an ar urma să se mute în afara Primăriei Oradea şi angajaţii care au birouri la primul etaj.
Excepţie vor face primarul Florin Birta, secretarul Eugenia Borbei şi viceprimarul Teofil Filimon, ale căror birouri au fost reamenajate cu ocazia reabilitării faţadei şi a sălii mari a Primăriei, finalizate în 2021.
Doi ani de lucrări
Reabilitarea palatului administrativ al Oradiei, acum în derulare, va cuprinde, printre altele, izolarea planşeului peste ultimul nivel şi peste subsol, precum şi refacerea instalaţiilor electrice, de iluminat, sanitare, de încălzire şi de răcire pentru a deveni eficiente energetic.
Investiţia, menită să scadă costurile cu energia ale clădirii, precum şi reducerea emisiilor de carbon, cuprinde inclusiv montarea unor staţii de alimentare cu energie electrică pentru autovehicule electrice.
Lucrările au fost atribuite pentru suma de 26,5 milioane lei, plus TVA, către fima Construcţii Bihor, care va avea ca subcontractori societăţile Acom Distribuţie, Ergocon, Netenerg Services şi Stingprot. Termenul contractual pentru execuţia lucrărilor este de 24 de luni, dar reprezentanţii municipalităţii speră ca executantul să se mobilizeze şi să termine mai repede.