Palatul administrativ al Oradiei va intra în reabilitare începând din cea de-a doua jumătate a lunii februarie. Circa 100 de angajaţi ai Direcției Juridice, Direcţiei Management Proiecte cu Finanțare Internațională, Direcţiei Patrimoniu Imobiliar şi o parte dintre cei ai Direcţiei Tehnice se vor muta în alte spaţii deţinute de municipalitate.
"Vom elibera etajul II"
"Ne gândim cum să facem bagajele şi să eliberăm spaţii. În primă fază vom elibera etajul II al clădirii Primăriei Oradea. Încercăm să nu afectăm foarte mult activitatea colegilor", a anunţat şeful Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională, Marius Moş, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă pe tema activităţii din anul precedent.
După cum BIHOREANUL a anunţat, palatul administrativ al Oradiei va fi reabilitat termic printr-un proiect finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Lucrările efective, estimate la 26,5 milioane lei, plus TVA, au fost deja licitate, cu termen de execuţie de 24 de luni.
Execuţia acestora a fost atribuită firmei Construcţii Bihor, care va avea ca subcontractanţi societăţile Acom Distribuţie, Ergocon, Netenerg Services şi Stingprot.
La Termoficare sau Liceul Pedagogic
Cei circa 100 de angajaţi din birourile de la etajul superior al palatului administrativ al Oradiei vor fi mutaţi începând de luna viitoare în alte sedii.
"În momentul de faţă se execută lucrări de igienizare şi se amenajează reţelele de voce-date în spaţiile în care ne vom muta pentru a putea funcţiona", a mai explicat directorul DMPFI, Marius Moş.
Concret, angajaţii Direcţiei Patrimoniu Imobiliar, cei ai Direcţiei Juridice şi o parte dintre cei ai Direcţiei Tehnice se vor muta, cel mai probabil, începând din cea a doua jumătate a lunii februarie, în fostul sediu al societăţii Termoficare din strada Jean Calvin (foto jos).
Imobilul este părăsit de aproape 7 ani, de când toţi angajaţii de la birouri ai operatorului de termoficare s-au mutat în clădirea fostului CET din Şoseaua Borşului. Municipalitatea nu a reuşit să atragă niciun chiriaș.
La rândul lor, angajații DMFPI se vor muta în încăperile care au găzduit înainte câteva dintre clasele Liceului Pedagogic (foto jos), pentru ca ulterior să intre în administrarea Agenţiei de Dezvoltare Locală Oradea.
"Vom încerca să ne organizăm cât mai bine. Un şantier înseamnă deranj, şi asta nu putem evita", a spus Moş.
Lucrări de izolaţii şi înlocuire a reţelelor
Lucrările de reabilitare termică a palatului administrativ al Oradiei vor cuprinde, printre altele, izolarea planşeului peste ultimul nivel şi peste subsol, precum şi refacerea instalaţiilor electrice, de iluminat, sanitare, de încălzire şi de răcire pentru a deveni eficiente energetic.
Acestea vor viza inclusiv montarea unor staţii de alimentare cu energie electrică pentru autovehicule electrice.
Investiţia este menită să scadă costurile cu energia ale clădirii, precum şi reducerea emisiilor de carbon.
Izolarea clădirii Primăriei Oradea şi refacerea spaţiilor interioare urmează lucrărilor de reabilitare a faţadei, care s-au încheiat în toamna anului 2021, după doi ani de şantier.
Printre altele, atunci a fost refăcut acoperişul clădirii şi s-au reamenajat spaţiile cu destinaţie turistică, intrarea în clădire, scara de onoare, biroul primarului, sălile Traian Moşoiu şi Rimler Karoly.
Cu acea ocazie a fost reabilitată integral sala Traian Moșoiu, în care se desfășoară ședințele Consiliului Local Oradea, care a fost refăcută după planurile inițiale și a fost dotată cu un sistem digital de sonorizare și vot.