Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a anunțat desemnarea câștigătorului licitației pentru lotul 2 al Drumului Expres Oradea – Arad, singurul dintre cele trei pentru care până acum nu fusese stabilit constructorul.

Executarea porțiunii de 39,7 kilometri dintre Salonta și Chișineu Criș a fost câștigată de o asociere de firme româno-turcă.

Termen: 24 de luni

„Am desemnat astăzi constructorii pentru lotul 2 (39,7 km) al Drumului Expres Arad-Oradea! După semnarea contractului, Asocierea româno-turcă Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret VE Sanayi AS – Straco Holding SRL va avea la dispoziție 2,76 miliarde lei (fără TVA) și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor”, a scris pe contul său de Facebook, luni, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Acesta adaugă că, potrivit proiectului, care este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, pe acest tronson vor fi construite 26 de structuri, printre care și un pod în lungime de 1.091 metri.

De asemenea, tot din acest lot face parte și un drum de legătură cu Ungaria, în lungime de 10 km, care cuprinde punctul de trecere a frontierei.

Contractul între CNAIR și asocierea româno-turcă urmează să fie semnat în 10 zile dacă nu vor fi înregistrate contestații.

Îngropat de CNADNR, revitalizat de Bolojan

Proiectul DX Oradea – Arad, cu o lungime totală de 120,74 km, a fost revitalizat în toamna anului 2020, la inițiativa președintelui CJ Bihor de atunci, Ilie Bolojan, de administrația județeană bihoreană și cea arădeană, plus primăriile Oradea și Arad, după ce fusese ținut la sertar de fosta CNADNR mai bine de un deceniu.

Cele patru administrații locale au actualizat vechiul studiu de fezabilitate și și-au asumat sarcina pregătirii documentațiilor de expropriere, după care CNAIR a preluat proiectul, lansând licitațiile în 2024.

Proiectul a fost împărțit în trei loturi. Pe lângă cel dintre Salonta și Chișineu Criș, celelalte două sunt Oradea – Salonta (33,7 km plus un drum de legătură cu DN 79 la Salonta, aici lucrările fiind deja începute de asocierea dintre firma orădeană Precon Transilvania și cea ucraineană Automagistral Pivden, pentru suma de 2,32 miliarde lei fără TVA), precum și Chișineu Criș – Arad (47,07 km, licitația pentru acesta fiind câștigată de compania turcă Nurol Insaat Ve Ticaret AS pentru suma de 2,85 miliarde lei fără TVA).

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!