Municipalitatea orădeană a scos la licitație proiectarea viitorului coridor de mobilitate Magheru – Republicii pentru suma de 1,6 milioane lei.

Undă verde pentru tramvai

Potrivit unui comunicat al Primăriei, investiția a fost împărțită în două etape.

Prima etapă vizează zona cuprinsă între Podul Dacia și magazinul Crișul, iar cea de-a doua, porțiunea delimitată de intersecția străzilor Republicii cu Louis Pasteur și stația CFR din Piața București.

Pentru fiecare dintre cele două tronsoane, valoarea lucrărilor de proiectare a fost estimată la circa 781.600 lei.

După cum BIHOREANUL a mai scris, fiecare dintre cele două etape va implica amenajarea unui pasaj subteran care să ajute la fluidizarea traficului și la implementarea unui sistem de undă verde pentru tramvai.

Cu tramvaiul prin tunel...

În prima etapă a proiectului, pasajul subteran va fi amenajat la intersecția străzilor Magheru, Republicii, Brașovului și Louis Pasteur.

„În această zonă, tramvaiul va veni de pe Magheru și va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul. Totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii”, a transmis Primăria.

(foto: Ovi D. Pop)

Lucrările vor mai viza amenajarea unei piațete pietonale pe platoul din fața blocurilor din Bulevardul Magheru, reabilitarea rețelelor subterane, a carosabilului, a trotuarelor, dar și a stațiilor de tramvai și autobuz.

Traficul coboară în subteran

În cea de-a doua etapă a proiectului, sistemul de undă verde pentru tramvai va fi implementat prin amenajarea unui alt pasaj rutier în fața stației CFR din Piața București. „Traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula deasupra”, a transmis Primăria.

La fel ca în prima etapă, cu ocazia lucrărilor, vor fi reabilitate atât rețelele din subteran, cât și carosabilul, trotuarele, stațiile de tramvai și autobuz și iluminatul public.

„Proiectul mai prevede reamenajarea zonei stației de cale ferată Gara Centrală, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piaţa București (nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi)”, a mai transmis Primăria.

Pe ambele tronsoane ale bulevardului Magheru - Republicii, Primăria va planta arbori și arbuști, unde acest lucru este posibil.