Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a anunţat joi seară amânarea pentru data de 14 octombrie a programului Rabla Local, prin care posesorii de maşini vechi pot primi 3.000 de lei pentru casarea acestora. 

Programul ar fi trebuit lansat vineri, 23 septembrie. 

În urma discuțiilor purtate cu asociațiile implicate în desfășurarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate, pentru o derulare eficientă cu participarea cât mai multor unități administrativ-teritoriale, a reieșit necesitatea actualizării anumitor condiții, astfel că, la data prezentei, se lucrează la modificarea ghidului de finanțare aferent acestui program", a transmis AFM.

Bani pentru vechituri

Posesorii de maşini mai vechi de 15 ani vor putea primi, de la primăria de care aparţin, un stimulent financiar în valoare de 3.000 de lei, fără a fi obligaţi să-l folosească pentru a cumpăra o maşină nouă, dacă se înscriu în program.

"Primăriile vor putea face, de la 14 octombrie, conturi de utilizator pentru înscrierea în cadrul programului, iar o săptămână mai târziu vor putea depune cererile de finanţare. Astfel, în funcţie de implicarea primăriei din localitatea de domiciliu, cei interesaţi vor putea cere bani pentru casarea maşinilor vechi din 30 septembrie", notează euronews.ro

Bugetul total alocat pentru program este de 50 de milioane de lei. Rămâne de văzut, însă, dacă primăriile vor avea bani să plătească pentru rable sau nu.

Fără rable dezmembrate

Pentru a putea fi eligibil în program, autovehiculul trebuie să fie înregistrat în evidenţele fiscale ale UAT-ului solicitantului, să aibă o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei la data intrării în program şi o normă de poluare Euro 3 sau inferioară.

De asemenea, maşina trebuie să posede componentele esenţiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie).

Solicitantul trebuie să depună la primăriile unde au înscris vehiculul o cerere de finanţare; actul de identitate al solicitantului (sau, după caz al împuternicitului solicitantului); împuternicire notarială, prin care persoana care va semna cererea de finanţare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz.

Totodată, solicitantul trebuie să facă dovada deschiderii unui cont de venituri încasate de la Fondul pentru mediu, la Trezoreria Statului. Contul va avea cod/indicator bugetar "21.43.02.20 - alte subvenţii primite de la administraţia centrală pentru finanţarea unor activităţi".

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!