Ne tot minunăm de calitatea slabă a învăţământului, dar eu mă mir că încă există elevi care după ce iau Bacalaureatul sunt capabili să citească şi să scrie. Pentru că haosul nu este în capul elevilor, ci al celor care conduc Ministerul Educaţiei, Guvernul, primăriile...

Odată cu debutul noului an şcolar, au început şi scandalurile la Oradea. Episcopia Reformată a pus la dispoziţia claselor de limbă maghiară de la Şcoala Bălcescu un corp de clădire proaspăt renovat, profitând de faptul că Primăria abia aştepta să nu mai plătească chirie pe vechile spaţii. Numai că de la Ministerul Educaţiei a venit refuz de aviz, pe motiv că ar fi segregare pe criterii etnice

Ciudat, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării al celebrului deja Asztalos Csaba, cu o viteză uluitoare pentru o instituţie a statului, a zis că nici vorbă de aşa ceva. Conflictul s-a dezamorsat prin acceptul Bisericii de a lăsa şi clase de limbă română în spaţiul pus de ea la dispoziţie. Nu mă îndoiesc că ministrul Sorin Cîmpeanu se va face urgent cârpă în faţa intervenţiei lui Kelemen Hunor şi totul se va rezolva şi din punct de vedere formal.

Ca tacâmul cu circul în şcolile orădene să fie complet, elevii din clasa pregătitoare de la Colegiul Ghibu au ajuns să înveţe în nişte spaţii improvizate, din cauza numărului mare de învăţăcei. Şcoala e, clar, victimă a propriului succes. Ea are mare căutare, astfel că părinţii îşi fac flotant în Nufărul pentru a intra în "raza" ei de jurisdicţie.

Dacă ne mai amintim de circul cu transferurile ilegale de la Colegiul Gojdu, care a scos copiii în stradă, vedem că nu doar frecventele schimbări de programă şcolară subminează sistemul, ci şi măsurile administrative. Cum ar veni, haos pe toate fronturile!