1937. Cu spectacol aviatic
Transporturile aeriene în Bihor au început în perioada interbelică.
Primele zboruri datează de mai demult, dar abia în anii 1930 autorităţile centrale şi locale au făcut demersuri pentru construirea unui aeroport. Terenul a fost identificat la începutul deceniului, iar lucrările propriu-zise au demarat după câţiva ani, finanţarea venind de la stat, din donaţii şi prin contribuţia funcţionarilor, cărora li se reţinea 1% din salariu, a comercianţilor şi industriaşilor, cărora li se lua 1-3% din venit, precum şi a pensionarilor, proprietarilor de case şi agricultorilor, impuşi cu 1%.
În aprilie 1937 şantierul era avansat, terminalul de pasageri şi hangarul fiind în fază înaintată de construcţie, urmând racordarea la electricitate. Pista de decolare/aterizare a fost finalizată în luna mai.
Rutele propuse aveau ca destinaţii Bucureşti, Praga, Budapesta, Viena şi Paris. Aeroportul trebuia inaugurat în luna iunie în prezenţa Regelui Carol II, dar lucrările nu au fost terminate la timp, din lipsă de fonduri.
Abia în septembrie, primul avion al cursei Cluj - Oradea - Satu Mare ajungea la aerogara orădeană. Inaugurarea oficială a avut loc în 8 noiembrie 1937 cu un spectacol aviatic, alcătuit din "salturi şi loopinguri interesante", care au ţinut toată ziua, după cum a relatat presa locală.
2023. În extindere
Aeroportul orădean a trecut prin mai multe schimbări.
În anii 1960 a fost modernizat, fiind construit un nou terminal pentru pasageri, dotat cu turn de control. Zborurile erau puţine, existând şi unele sezoniere, pentru deservirea turiştilor care veneau la Băile Felix.
Terminalul a fost modernizat şi parţial extins în 2012, iar în 2015 pista de decolare-aterizare a fost refăcută complet. Ulterior a avut loc o creştere considerabilă a numărului curselor aeriene, inclusiv internaţionale, precum şi a traficului de pasageri, dar activitatea s-a redus apoi la zborurile interne şi sezoniere.
Totuşi în 2022 s-au făcut demersurile pentru demararea unor noi investiţii. În noiembrie a fost semnat contractul pentru prelungirea pistei cu 400 metri, până la lungimea de 2.500 m, cu echipamente pentru aterizare şi balizaj, inclusiv extinderea platformei de garare, astfel încât aeroportul să poată deservi avioane de mare capacitate.
Un proiect care începe în această vară vizează extinderea terminalului de pasageri construit între 2017-2020, de la 2.925 mp la 12.500 mp, atât pentru plecări, cât şi pentru sosiri.
În acelaşi timp, din vara anului trecut se construieşte şi un terminal cargo pe 14 hectare, cu trei hale şi platformă de garare a avioanelor de marfă.