Sunt situații în care orădenii se revoltă împotriva soluțiilor tehnice alese de Primărie la diverse investiții, dar fără să înțeleagă substratul. De exemplu, a fost mare scandal cu străzile din zona Armatei Române lăsate în nămol toată iarna, spre disperarea riveranilor. Numai că acolo Primăria avea și ea partea de dreptate. Proiectul inițial era fără canalizare pluvială și abia după ce s-au obținut bani și pentru aceasta, s-a putut termina lucrarea. Era aiurea ca după ce asfaltează să se trezească că mai trebuie spart carosabilul pentru apa de ploaie.
La fel e și cu pasajele sub și supraterane lansate în forță de Ilie Bolojan. Oamenii se miră, pe bună dreptate, de ce, atunci când s-au făcut acestea, nu s-a luat în calcul și alte treceri adiacente, care abia acum sunt puse pe tapet. Simplu, pentru că pentru ce vrea să facă acum Bolojan nu erau bani. Abia acum s-au deschis axele dătătoare de euroi și, vorba aia, mai bine le facem mai târziu decât niciodată.
Dar să persiști în a face parcări subterane și supraterane atât de înguste încât să nu poți ieși din mașină după ce te-ai băgat între alte două autoturisme mi se pare prostie în stare pură! Să nu-mi vină funcționarul din Primărie cu argumente gen: că așa e caietul de sarcini, că așa e și în Occident, că așa a fost făcut proiectul...
În primul rând, un proiect nu are caracter imuabil, că doar nu e vorba de tablele lui Moise. Tu, ca beneficiar, poți să-l iei de mânuță pe proiectant și să-i spui că vrei parcări mai late, chiar dacă pentru asta vei pierde câteva locuri. Iar experiența le arată clar edililor că oamenii se feresc de aceste parcări tocmai pentru că sunt extrem de greu de folosit. Și nu e vorba de neîndemânarea doamnelor ori de burțile bărbaților.
Marele nostru ghinion este acela că parcările țin de cel mai slab sector al Primăriei, Direcția Patrimoniului Imobiliar, unde timpul dedicat de șefi treburilor publice este limitat, pentru că nu poți să vezi de afacerile private și în același timp să te ocupi și de problemele urbei.
Oare domnul primar Florin Bita nu se întreabă de ce preferă fraierul de orădean să dea 8 lei pe oră pentru o parcare roșie în loc de 3 lei pentru una acoperită? Îi zic eu: pentru că cele roșii sunt trasate foarte generos (cred că occidentalii ar râde de noi când ar vedea cât de încăpătoare sunt), pe când în cele supraetajate parcarea este un calvar.
E păcat că acum, odată cu inaugurarea parcării de pe Iosif Vulcan, se repetă aceeași gogomănie, onor conducerea Primăriei uitând că diavolul se ascunde în detalii, nu numai în proiecte faraonice de infrastructură. Așa că ar fi bine să-și recunoască greșeala și să-i scoată pe slujbași cu bidinelele în mână, să retraseze spațiile. Edilii vor constata că, deși se pierd câteva locuri, se vor câștiga bani mai mulți, pentru că parcarea va deveni mai populată.
P.S. Sper că observațiile mele de mai sus să ducă la lărgirea spațiilor în parcările supraterane și nu la scurtarea parcărilor roșii de pe stradă. Deși nu mă mai miră nimic...