Robotica și imprimarea 3D ar putea să devină discipline opționale în școli gimnaziale sau în licee, iar o echipă de profesori europeni, inclusiv de la Liceul Don Orione din Oradea, a pregătit și materialele didactice necesare.

Această disciplină i-ar ajuta pe elevi să fie mai bine pregătiți pentru piața forței de muncă, spun inițiatorii proiectului Eramus+ intitulat „Creșterea calității și a atractivității învățământului profesional prin robotică și imprimare 3D pentru o mai bună inserție pe piața muncii”, la care au participat șase școli cu profil tehnic-mecatronic din România (Liceul Don Orione), Italia, Portugalia, Cipru, Lituania și Turcia.

„Parteneriatul european a avut ca obiectiv principal facilitarea pregătirii profesionale a elevilor în domeniul roboticii și imprimării 3D, pentru o mai bună inserție pe piața muncii, principalele rezultate fiind cele trei produse intelectuale: Curriculum pentru Robotică și imprimare 3D, Ghid metodologic pentru Robotică și printare 3D și Pachet suport pentru imprimare 3D (Toolkit)”, se arată într-un comunicat transmis de Liceul Don Orione.

Materialele au fost prezentate în conferința de diseminare a proiectului, în fața reprezentanților Inspectoratului Școlar, ai Universității din Oradea și ai firmelor de profil din Oradea. De asemenea, au participat directori de școli, profesori și elevi interesați de temă.

„Acest curriculum (n.r. Curriculumul pentru Robotică și imprimare 3D) dezvoltat în cadrul proiectului își propune să fie un instrument util în predarea roboticii și a cunoștințelor tehnice în acest domeniu, pentru o gamă largă de elevi, din diverse domenii de studiu. Structura curriculumului este construită astfel încât să permită o abordare individuală a predării în funcție de grupa de vârstă și de nivelul de cunoștințe vizat la sfârșitul cursului. Materialul include toate subiectele necesare pentru predarea roboticii, de la cunoștințe de bază despre robotică, piesele mecanice, electronică, senzori, microcontrolere și programarea acestora, cât și imprimare 3D”, a spus conferențiarul Ovidiu Moldovan.

Cele două ghiduri elaborate au fost gândite ca instrumente de predare și formare, complementare manualului, și, totodată, sunt menite să stimuleze profesorii care predau informatică sau tehnologia informației și a comunicațiilor. Folosindu-se de ele, dascălii vor putea să construiască roboți ori să facă modelare 3D, alături de elevii lor.

Toate materialele didactice sunt disponibile și pe pagina de internet a proiectului, www.robotics4vet.com.

Conferința de finalizare a proiectului a cuprins și o demonstrație de imprimare 3D și roboți „linefollower” (care urmăresc o anumită linie trasată la sol).

„Proiectul a fost un succes, impactul acestuia la nivelul școlii noastre este major, iar transformările pe care le previzionăm la nivel național pentru specializarea mecatronică vor fi esențiale. Mecatronica este mediu pentru educație smart, învățare organizațională și dezvoltare sustenabilă. Acestea sunt realitățile pe care trebuie să le cunoaștem cu toții: profesori, elevi, studenți, părinți, comunitate etc”, a spus directorul Liceului Don Orione, Alexandru Stoica.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!