În premieră, autoritățile din Bihor au montat stâlpișori reflectorizanți care despart sensurile de mers pe o șosea din județ. Mai precis, stâlpișorii au fost puși în curba deosebit de periculoasă dintre Oradea și Biharia, unde a murit nevinovat săptămâna trecută orădeanul Mircea Lațcău (40 de ani), care circula regulamentar pe o motocicletă Harley Davidson când a fost izbit de o autocisternă, al cărei șofer, care rula cu viteză prea mare, a pierdut controlul și a intrat pe contrasens. 

Stâlpii reflectorizanți au fost montați joi în cadrul unui proiect pilot gândit de Secția Drumuri Naționale Oradea (din cadrul Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj-Napoca), alături de Poliția Rutieră Bihor.

„Inițial, am discutat să montăm parapete acolo (n.r. – o soluție cerută de unii șoferi în astfel de zone sensibile), însă, nu putem să facem asta din cauza razei mici a curbei. Un parapet are o lungime de 6 metri, nu am putea să-i îmbinăm”, a precizat pentru BIHOREANUL ing. Traian Bulzan, șeful SDN Oradea. 

Potrivit acestuia, soluția identificată a fost cea a instalării acestor stâlpișori reflectorizanți pe axul drumului, pe o suprafață de 200 de metri, pe care șoseaua este curbată. „Vizibilitatea este mai clară pe timp de noapte și, totodată, și ziua, și noaptea, scopul este ca acești stâlpișori să-i avertizeze pe șoferi să reducă viteza. În acea zonă este o limită de viteză de 50 de kilometri pe oră”, a explicat Bulzan. 

Reprezentantul Secției Drumuri Naționale spune că, de altfel, zona este semnalizată corespunzător și că, de vină pentru accidente este tocmai viteza necorespunzătoare cu care conduc mulți dintre șoferi. „A fost al treilea accident mortal în zona respectivă (n.r. – accidentul în urma căruia un motociclist a murit). Drumul este semnalizat, are o limită de viteză de 50 de kilometri. Din păcate, la noi în țară nu se ține seama de indicatoare. Prin montarea acestor stâlpișori, noi am suplimentat măsurile și sperăm că vor avea efect”, a precizat acesta. 

Este prima soluție de acest gen aplicată pe șoselele din Bihor, potrivit ing. Traian Bulzan. Acesta spune că, dacă va da roade, măsura ar putea fi implementată și în alte zone, cum ar fi pe DN79, tot într-o curbă, lângă intrarea spre Aeroportul Oradea. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!