Consiliul Local Oradea s-a întrunit vineri, în şedinţă extraordinară convocată de dimineaţă şi desfăşurată online în jurul prânzului.

Mai "scump" cu 850 milioane lei

În cadrul şedinţei care a durat circa 5 minute, consilierii locali au aprobat, printre altele, cu unanimitate de voturi şi fără comentarii, noii indicatori economici ai lucrărilor de amenajare a drumului expres Oradea - Arad.

"Şedinţa de Consiliu Local a fost convocată de îndată pentru că indicatorii tehnico-economici ai viitorului drum au fost actualizaţi, iar până luni trebuia să aprobăm toate documentaţiile pentru ca proiectul să îşi poată urma cursul", a declarat pentru BIHOREANUL viceprimarul Marcel Dragoş.

Concret, valoarea investiţiei a fost actualizată în urma procesului de aprobare a ei.

"Proiectul investiţiei a trecut prin Comisia Tehnico-Economică a CNAIR, care a solicitat îndeplinirea unor condiţii suplimentare. Odată implementate în proiect cererile avizatorilor, inclusiv cei ai Mediului, valoarea acestuia a crescut cu circa 850 milioane lei plus TVA", a explicat directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiş.

Astfel, noua valoare estimată a drumului rapid Oradea - Arad a fost stabilită la 11,7 miliarde lei.

Cu profil de autostradă

Proiectul viitorului drum rapid este implementat printr-un parteneriat încheiat cu CNAIR de către consiliile judeţene şi reşedinţele de judeţ din Bihor şi Arad.

După cum BIHOREANUL a mai scris, Consiliul Judeţean Bihor a aprobat încă de miercuri noua valoare a investiţiei. Aceasta urmează să fie avizată pe 25 octombrie, în cadrul Comisiei Interministeriale, pentru ca în noiembrie să poată face obiectul unei Hotărâri de Guvern.

Conducerea CJ Bihor speră să poată lansa licitaţia de execuţie a lucrărilor în luna decembrie a acestui an, astfel încât acestea să înceapă în primăvara lui 2024 cu termen de execuţie de 24 de luni.

Pentru accelerarea lucrărilor, licitaţia urmează să fie organizată pe trei tronsoane (Oradea – Salonta, Salonta - Chişineu Criş şi Chişieu Criş - Arad).

Viitorul drum expres, cu profil de autostradă, va avea o lungime de 138 kilometri din care câte un "braţ" de câte 9,8 kilometri şi 5 kilometri vor face legătura cu punctul de trecere a frontierei româno-maghiare de lângă Salonta şi acest oraş.

Noua cale de legătură va avea 86 de poduri şi podeţe, mai multe decât în proiectul iniţial, ca urmare a obligaţiilor de respectare a măsurilor de mediu.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!