Secţia de Neonatologie a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Bihor, din cadrul Staționarului III (fosta Maternitate), se modernizează pe fonduri europene, prin PNRR.
Dotări de milioane
Primăria Oradea a semnat contractele pentru achiziţia de aparatură în valoare de 11,6 milioane lei, fără TVA, echivalentul a circa 2,3 milioane euro, pentru dotarea acestei secții.
„Prin aceste achiziţii, Secţia de Neonatologie va beneficia de aparatură modernă, menită să ofere nou-născuţilor critici şanse sporite de supravieţuire şi tratament în condiţii optime", a anunţat luni, printr-un comunicat de presă, Primăria Oradea.
Procedura de achiziţie s-a desfăşurat pe 18 loturi de dotări. Dintre acestea, cea mai mare valoare o au contractele privind cumpărarea de aparate de ventilaţie mecanică, staţie oxid şi ventilator transport, încheiate cu firma Draeger Romania (3,57 milioane lei), sistemele de monitorizare şi monitoare pentru semne vitale, semnate cu Draeger Romania şi Gisco Med (2,1 milioane lei), şi incubatoarele hibride, încheiate tot cu Draeger Romania (1,65 milioane lei).
Printre multe altele, municipalitatea va mai achiziţiona un ecograf de la firma Papapostolou (730.000 lei), un aparat laser retinian, un sistem imagistic oftalmic şi un oftalmoscop de la firma Kembli-Med (699.000 lei) şi un aparat de radiologie mobil digital de la Dyomedica CND (555.200 lei).
„Dotarea secţiei cu aceste echipamente de ultimă generaţie va contribui la creşterea calităţii actului medical, asigurând tratamente moderne pentru nou-născuţii cu afecţiuni grave", se mai menţionează în comunicatul municipalității.
Specializare pentru medici
În cadrul aceluiaşi proiect va fi amenajat şi un Centru regional de formare pentru îngrijirea pacienţilor nou-născuţi, în stare critică.
„În cadrul acestui centru se va face pregătirea personalului medical la cele mai înalte standarde", a declarat, pentru BIHOREANUL, şeful Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul Primăriei Oradea, Marius Moş.
Amenajarea viitorului centru de pregătire, care va funcţiona la subsolul Policlinicii de pe Calea Clujului 50, a fost atribuită, prin licitaţie, firmei F Haus pentru suma de 899.000 lei fără TVA.
În ceea ce priveşte dotările, municipalitatea orădeană va achiziţiona de la firma Medical Simulator Projects şapte simulatoare şi tot atâtea manechine (3 milioane lei), iar de la compania Tehno Electro Medical Company şapte simulatoare şi un manechin (2,1 milioane lei).
Aparatele vor fi folosite în cadrul procesului de pregătire a cadrelor medicale.
Prin proiect, se vor mai achiziţiona, de la asocierea de firme reprezentată de Medis Imaging & P.O.C., un simulator, un ventilator, un ecocardiograf şi un monitor de vizualizare a ventilaţiei manuale (1,3 milioane lei), iar de la Diamedix Impex două aparate de ventilaţie mecanică NAVA (577.800 lei).
Lucrările de amenajare a centrului şi furnizarea echipamentelor medicale vor trebui finalizate până în august 2026 când este termenul limită pentru plăţile făcute prin PNRR.
Vezi mai jos toate firmele cu care Primăria Oradea a încheiat contracte de achiziție a aparaturii pentru Maternitate