Constructorii au început la sfârşitul lunii iunie lucrările la viitorul centru intermodal din Episcopia Bihor.

Au început săpăturile

Amenajarea viitorului hub logistic orădean a început pe 29 iunie cu decopertarea stratului vegetal şi excavarea amplasamentului până la cota de fundare.

"Până acum au fost executate lucrările pregătitoare, fiind realizată decopertarea stratului vegetal şi excavaţii ale terenului până la cota de fundare. De asemenea, s-au realizat lucrări la infrastructura celor două linii de cale ferată, a platformelor betonate şi a parcării", a transmis marţi Primăria Oradea printr-un comunicat de presă.

Potrivit acestuia, în paralel cu lucrările pregătitoare, constructorii amenajează viitoarea reţea de utilităţi publice din zonă.

Avantajul intermodalului

Viitorul centru intermodal, în care transportatorii vor putea să îşi mute marfa de pe reţeaua rutieră pe linia ferată şi invers, este văzut ca un atuu care va încuraja dezvoltarea economică a municipiului.

"Prin implementarea acestui proiect, zona noastră va deveni un puternic nucleu economic la nivelul întregii regiuni Nord-Vest. Acest centru va asigura transferul de mărfuri din Oradea şi judeţul Bihor în relaţia cu statele din vestul Europei, dar şi cu alte regiuni din România", a declarant primarul Florin Birta.

Potrivit acestuia, existenţa terminalului intermodal va creşte competitivitatea firmelor din zona Oradiei prin scăderea costurilor de transport.

Investiţie de peste 73 milioane lei

După cum BIHOREANUL a mai scris proiectul viitorului terminal intermodal prevede construirea a două linii de cale ferată de aproximativ 700 metri fiecare, ce vor servi drept puncte de încărcare şi descărcare a mărfurilor transportate prin centrul intermodal.

De asemenea, va fi construită o platformă de beton între cele două linii, o clădire administrativă de tip container pentru activităţile logistice, o parcare pentru camioane, împrejmuirea terminalului intermodal, precum şi iluminat şi racorduri la utilităţi.

Valoarea totală a investiţiei este de 73,2 milioane lei cu TVA inclus, din care suma nerambursabilă este de 48,1 milioane lei cu TVA inclus.

Diferenţa dintre valoarea totală a proiectului şi cea stabilită prin licitaţie pentru construcţia efectivă a terminalului, 47 milioane de lei + TVA (56 milioane lei cu TVA inclus), este dată de costurile suplimentare cu dirigenţia de şantier, taxe, avize, cheltuieli indirect şi neprevăzute.

Spre exemplu, numai taxa de racord a intermodalului la liniile CFR, care va fi plătită în cadrul proiectului, se ridică la circa 7 milioane lei cu TVA inclus.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!