Construcții Erbașu SA a fost desemnată câștigătoarea noii licitații pentru realizarea tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș, o porțiune începută de americanii de la Bechtel și nefinalizată de ani de zile. Pentru realizarea celor peste 26 de kilometri de autostradă, investiția se ridică la 884 milioane de lei, bani care vor fi asigurați din fonduri europene.

Anunțul privind atribuirea lucrării a fost făcut luni în paralel de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și de directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.

„Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat! După semnarea contractului, constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău - Chiribiș (26,35 km)”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook, adăugând că finanțarea va fi asigurată cu fonduri europene nerambursabile și că investiția presupune, printre altele, construirea a opt poduri, opt pasaje și trei viaducte. 

Ministrul Transporturilor a subliniat însă că „semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”.

Șeful CNAIR a precizat că licitația a fost adjudecată în favoarea antreprenorului Construcții Erbașu SA.

Merită menționat că aceeași firmă, Construcții Erbașu, a câștigat, în asociere cu Vahostav SK, o licitație anterioară pentru realizarea aceluiași tronson de autostradă, Suplacu de Barcău - Chiribiș. 

O asociere concurentă, Drum Asfalt - Trameco, a contestat rezultatul licitaţiei, iar în decembrie 2021 Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis în parte contestaţia şi a obligat CNAIR la reevaluarea ofertei declarate câştigătoare. Ulterior, CNAIR nu a mai oferit alte informaţii pe această temă, dar în iulie 2022 a anunţat rezilierea contractului încheiat cu Erbaşu şi Vahostav.

În luna ianuarie a acestui an a fost lansată o nouă licitație, și această pusă în stand-by o perioadă, după o serie de clarificări cerute de posibilii ofertanți. În fine, s-au depus cinci oferte de la constructori din România, Turcia și Ungaria.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!