La fel cum au procedat cu o zi înainte colegii lor din Consiliul Local Oradea, aleșii bihorenilor au aprobat vineri, cu excepția celor de la PSD, contractarea unei firme de consultanță care să stabilească o companie de transport aerian pentru a asigura noi curse de pe Aeroportul din Oradea.

Primele trebuie să fie spre Capitală și spre Londra, deoarece acestea sunt cele mai solicitate, a spus președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan.

Mandat special

În reuniunea CJ Bihor, conducerea instituției a supus votului consilierilor județeni acordarea unui mandat special vicepreședintelui Călin Gal, care reprezintă administrația județeană în compania Air Oradea, înființată împreună cu municipalitatea orădeană, așa încât la Adunarea Generală a Acționarilor programată pe 2 octombrie acesta să voteze pentru procedura de selectare a unui operator aerian pentru Aeroportul din Oradea în două etape.

Prima, așa cum a stabilit joi și Consiliul Local Oradea, constă în contractarea serviciilor de consultanță ale Price Waterhouse Coopers România, contra sumei de 270.000 lei plus TVA, care practic, în parteneriat cu Air Oradea, va selecta viitorul operator de transport aerian.

„Un prim pas”

„Consiliul Județean are 40% din acțiunile Air Oradea, e normal să dea un mandat care va permite procedura de licitație pentru selectarea unei companii aeriene care, cu susținerea companiei noastre, să opereze curse de pe Aeroportul din Oradea”, a spus președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Acesta a explicat de ce primele destinații pe care trebuie să le asigure viitorul operator trebuie să fie București și Londra. „Cursele Tarom spre București sunt foarte aglomerate, de cele mai multe ori nici nu se mai găsesc bilete pentru a doua zi, deci cel puțin un zbor dus - întors spre București, zilnic, este o chestiune minimală. În ce privește cursele externe, având în vedere istoricul curselor de până acum, relația Londra a avut cel mai mare grad de încărcare, deci am considerat această destinație un prim pas pentru dezvoltarea ulterioară”, a mai spus Bolojan.

„Și noi ne dorim, dar...”

Propunerea selectării unei companii aeriene care de anul viitor să asigure aceste curse prin compania de consultanță a întrunit 28 de voturi favorabile, ale consilierilor PNL și UDMR, cei ai PSD preferând să se abțină.

Liderul de grup al acestora, Bujor Chirilă, a afirmat că „și noi ne dorim noi zboruri, dar nu vom vota având în vedere că materialul (n.r. - proiectul de Hotărâre) a venit cu o oră înainte de ședință, considerăm că trebuia să-l primim măcar cu o zi înainte”. Totodată, Chirilă a adăugat că, în opinia sa, compania de consultanță putea fi contractată direct de Primăria Oradea și CJ Bihor, nu prin Air Oradea, despre care a spus că „nu și-ar mai avea menirea”.

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, administrațiile municipală și județeană au înființat Air Oradea în cursul anului trecut, inițial cu scopul de a închiria echipaje și aeronave pentru operarea de curse interne și externe, ceea ce însă nu a reușit, autoritățile invocând perturbările survenite în industria de profil.

De altfel, cele mai mari companii low cost din Europa au anunțat zilele acestea anularea a sute de zboruri din cauza lipsei de echipaje și a lipsei unui număr suficient de aeronave.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!