În prima zi a acestei luni s-a împlinit o jumătate de an de când, pe 1 aprilie, conducerea mega-Spitalului Județean era preluată, pe firmă de management, de dr. Gheorghe Carp, care renunța la tihnitul mandat de senator. O parte a bihorenilor care depind de serviciile acestuia (spitalizări, dar și internări de zi, consultații, investigații de laborator) se întreabă, legitim, ce s-a schimbat de atunci, dacă s-a schimbat ceva ori dacă schimbările sunt reale și consistente, sau doar pe hârtie. Mai ales că de o vreme ies la iveală nemulțumiri privind fie conduita unor angajați, fie starea curățeniei, fie birocrația sistemului.

BIHOREANUL a încercat să afle răspunsurile la aceste întrebări, dar și la multe altele, înainte ca ele să fie articulate de cetățeni, dar conducerea spitalului are o problemă uriașă de comunicare. În cele 6 luni scurse, nici managerul și nici echipa sa, cu ceilalți trei membri ai Comitetului Director (directorii medical, de îngrijiri și financiar-contabil), nu au susținut nicio conferință de presă în care să-și prezinte activitatea, nu au emis nici măcar un comunicat cu noutăți, iar la problemele punctuale răspunsurile smulse managerului sunt nesatisfăcătoare. Or, există reglementări legale ce obligă instituțiile publice să dea seamă periodic despre activitatea lor.

Mai rău, site-ul spitalului, pe lângă faptul că e încremenit în trecut și are un aspect vetust, menit parcă să alunge orice intrus, nu conține informații elementare, la fel de obligatorii, privind, de pildă, bugetele și achizițiile, nemaivorbind de restructurarea organizatorică, deși nu doar că aceasta a fost promisă la preluarea mandatului, ci e chiar motivația nr. 1 a unificării dintre Județean și Municipal. Ce să mai vorbim de proceduri, gărzi (cele de pe site sunt vechi din 2019!), programări online cu răspuns în timp real (deși site-ul Municipalului le oferea!), legătura cu pacienții și familiile lor (tot în timp real) etc?

În cele 6 luni, BIHOREANUL a încercat să afle ce schimbări sunt operate la noul mega-spital și să-l determine pe manager să le comunice, atât personal, cât și prin intermediul unui purtător de cuvânt, pe care, însă, acesta nu l-a numit. Explicația primită? Ba că volumul mare de lucru, ba că pentru digitalizare are un termen de 12 luni, dar n-o poate face decât după definitivarea noii structuri organizatorice, care însă trebuia decisă în 3 luni de la preluarea mandatului, adică până pe 1 iunie!

Altfel spus, managerul s-a eschivat cu argumentul că pentru obiectivul cel mai vizibil n-a ieșit din termen, dar asta din cauză că a depășit termenul pentru obiectivul cel mai important, din care curg toate celelalte. Dar asta nu înseamnă, în termeni de management, ineficiență?

Perioada "de grație" s-a scurs și e timpul ca Primăria, primarul Florin Birta, personal, să evalueze serios activitatea de până acum a managerului Carp și șansele ca acesta să-și atingă obiectivele. Apoi, obligatoriu, să anunțe diagnosticul și orădenilor, în serviciul căruia trebuie să fie spitalul, cu conducere cu tot. E chestie de prevenție, înainte ca buba să devină boală cronică și nevindecabilă.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!