Lucrările la tronsonul dintre localităţile Suplacu de Barcău (judeţul Bihor) și Nuşfalău (judeţul Sălaj) al Autostrăzii Transilvania avansează.

Asociaţia Pro Infrastructură a publicat pe pagina sa de Facebook mai multe imagini şi o înregistrare video cu tronsonul de 13,55 kilometri, care este realizat de firma turcă Nurol Insaat.

"Turcii de la Nurol au ieşit excelent din iarnă, reuşind să scape de noroaie şi să avanseze bine atât la terasamente cât şi la structuri. Lotul este banal, fără structuri impresionante, relief perfect plat. Constructorul are doar câteva pasaje şi poduri de făcut, un nod rutier şi un spaţiu de servicii", se arată pe pagina de Facebook.

Contractul pentru cei 13,55 km a fost semnat în 30 septembrie 2020 şi are ordin de începere în 1 februarie 2021, cu 6 luni proiectare şi 18 de execuţie. Proiectul tehnic a fost aprobat în august 2021.

"Felul în care arată şantierul după sezonul rece ne dă speranţe că antreprenorul, aflat la primul proiect în România, va păstra ritmul bun şi îşi va respecta termenul contractual de finalizare: primăvara anului 2023", au mai transmis cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.

În Bihor există un singur tronson finalizat al Autostrăzii Transilvania, realizat de firma Selina, fiind vorba de un ciot de numai 5 kilometri, ce leagă Biharia de Autostrada M4 din Ungaria.  

Situaţia pe celelalte două tronsoane bihorene de autostradă este „în aer”.

În cazul lotului Biharia - Chiribiş, Beniamin Rus, proprietarul Trameco, firma orădeană care conduce asocierea care a câştigat licitaţia organizată de CNAIR acum patru ani, a anunţat luna trecută că renunţă la înţelegere. Aceeaşi firmă bihoreană este în cărţi pentru a câştiga lotul Chiribiş - Suplacu de Barcău.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!